Genel Bilgi
Kod | ANA560 |
Ad | Endokrin-Üreme Sistemi Anatomisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİNE DÖNDÜ KIZILKANAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Endokrin ve üreme sistemi anatomik yapısının kavranması.
Dersin İçeriği
Endokrin sistemi oluşturan yapıların yerleşimi ve komşulukları, glandula hypophysea, glandula epiphysea, glandula thyroidea, glandula parathyroidea, glandula suprarenalis anatomisi, endokrin sistemi oluşturan yapıların kan damarları ve sinirleri, pelvis ve perine anatomisi, kadın ve erkek genital organları anatomisi ile komşulukları, üreme sisteminin kan damarları ve sinirleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 5. baskı, Adana, Nobel Tıp Kitabevi, 2010. Yücel AH. Dere Anatomi Atlası Ders Kitabı. 7.Baskı. Akademisyen Kitabevleri. 2018.
Notlar
Vigue J. Çev.Edi.Oğuz Ö. Asklepios İnsan Anatomi atlası. Akademisyen Kitabevi. 2021.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Glandula hypophysea anatomisini tanımlar. |
ÖÇ02 | Glandula epiphysea anatomisini tanımlar. |
ÖÇ03 | Glandula thyroidea anatomik yapısını tanımlar. |
ÖÇ04 | Glandula parathyroidea anatomisini tanımlar. |
ÖÇ05 | Glandula suprarenalis anatomisini tanımlar. |
ÖÇ06 | Endokrin bezler hakkında sahip olduğu bilgiyi modeller üzerinde gösterir. |
ÖÇ07 | Üreme sistemi anatomik yapısını tanımlar. |
ÖÇ08 | Üreme sistemi hakkında sahip olduğu bilgileri model üzerinde gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Glandula hypophysea anatomisi I | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
2 | Glandula epiphysea anatomisi | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
3 | Glandula thyroidea anatomisi | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Glandula thyroidea klinik anatomisi | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
5 | Glandula parathyroidea anatomisi | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Glandula suprarenalis anatomisi | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Glandula suprarenalis klinik anatomisi | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kitaplarından dersin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
9 | Pelvis ve perine anatomisi I | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
10 | Pelvis ve perine anatomisi II | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | Pelvis ve perine anatomisi III | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Kadın genital organları anatomisi I | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
13 | Kadın genital organları anatomisi II | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
14 | Erkek genital organları anatomisi I | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
15 | Erkek genital organları anatomisi II | Ders kitaplarından dersin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarından dersin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarından dersin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |