Genel Bilgi
Kod | BSB649 |
Ad | Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı öğrencinin engellilerde spora yönelik proje geliştirebilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesidir.
Dersin İçeriği
Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi geliştirme ve değerlendirme hakkında temel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Eğitimde proje geliştirme ve yönetme, editörler: Murat Taştan, Halil İbrahim Kaya, Pegem Akademi Yayıncılık, ISBN: 9786257676823.
Notlar
Internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Projenin tanımı, projenin değişim yaratma süreçlerinin ne olduğunun tespit edilmesi. | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Projenin amaç ve hedeflerin oluşturulması, projenin özgün bir fikir olma süreci, projenin bilimsel özelliklerinin tespit edilmesi | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Araştırma projesi nasıl hazırlanır? Proje konusu seçimi, proje hakkında bilgi toplamanın yapılması. | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Projenin hedef kitlesinin belirlenmesi, projenin tanımlanması | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Projenin yürütülmesi, projenin değerlendirilmesi, projenin raporlanması. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Araştırma projesi nasıl uygulanır? Proje tabanlı öğrenme süreçlerinin belirlenmesi. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proje hedeflerinin belirlenmesi, amacın tanımlanması, takımların oluşturulması, rapor özelliklerinin belirlenmesi. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Proje çalışmasının değerlendirme ölçütlerinin oluşturulması | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi, bilgilerin toplanması, bilgilerin düzenlenmesi. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje raporlarının oluşturulması | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Projenin sunulması. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. | kaynak tarama ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |