BSB649 Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB649
Ad Engellilerde Fiziksel Aktivite ve Spora Yönelik Araştırma Projesi Geliştirme ve Değerlendirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE


Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrencinin engellilerde spora yönelik proje geliştirebilmesi, uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesidir.

Dersin İçeriği

Engellilerde fiziksel aktivite ve spora yönelik araştırma projesi geliştirme ve değerlendirme hakkında temel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitimde proje geliştirme ve yönetme, editörler: Murat Taştan, Halil İbrahim Kaya, Pegem Akademi Yayıncılık, ISBN: 9786257676823.

Notlar

Internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projenin tanımı, projenin değişim yaratma süreçlerinin ne olduğunun tespit edilmesi. kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Projenin amaç ve hedeflerin oluşturulması, projenin özgün bir fikir olma süreci, projenin bilimsel özelliklerinin tespit edilmesi kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Araştırma projesi nasıl hazırlanır? Proje konusu seçimi, proje hakkında bilgi toplamanın yapılması. kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Projenin hedef kitlesinin belirlenmesi, projenin tanımlanması kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Projenin yürütülmesi, projenin değerlendirilmesi, projenin raporlanması. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Araştırma projesi nasıl uygulanır? Proje tabanlı öğrenme süreçlerinin belirlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Proje hedeflerinin belirlenmesi, amacın tanımlanması, takımların oluşturulması, rapor özelliklerinin belirlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje çalışmasının değerlendirme ölçütlerinin oluşturulması kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi, bilgilerin toplanması, bilgilerin düzenlenmesi. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje raporlarının oluşturulması kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Projenin sunulması. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve sporla ilgili projelerin sunulması. kaynak tarama ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS