BED573 Yetenek Seçimi ve Yöntem

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED573
Ad Yetenek Seçimi ve Yöntem
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ


Dersin Amacı

Sporda yetenek seçimi ve ilkelerini tüm yaş gruplarında uygular.

Dersin İçeriği

, yetenek ile ilgili temel kavramların yanında; yetenek- yatkınlık- beceri arasındaki uyum, genel ve özel yetenek alanları ve zeka arasındaki ilişki, statik öğrenim teorisine dayalı dinamik yetenek anlayışı, yetenekli sporcunun özellikleri, yetenek seçimi, yararları ve yaklaşımları, yetenek seçiminde ön şartlar, yapısal faktörler, psikososyal faktörler, sporda yetenek seçimi metotları, yetenek seçimi aşamaları, yetenekli sporcuların tarama alanları - okullar - yaz spor okulları - gençlik merkezleri, yeteneğin eğitiminde kulüpler ve federasyonların rolü

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Gender, Migration and the Global Race for Talent Anna Boucher. Manchester : Manchester University Press. 2016. eBook.

Notlar

Ç.Ü. Kütüphane ve ders notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, yetenek ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Öğrenci, yetenek- yatkınlık- beceri arasındaki uyumu açıklar
ÖÇ03 Öğrenci, özel yetenek alanları ve zeka arasındaki ilişkiyi anlamlandırır
ÖÇ04 Öğrenci, statik öğrenim teorisine dayalı dinamik yetenek anlayışını açıklar
ÖÇ05 Öğrenci yetenek seçiminde ön şartları açıklar
ÖÇ06 Öğrenci,Yetenekli sporcuların tarama alanlarını bilir
ÖÇ07 Öğrenci, okullar - yaz spor okulları - gençlik merkezleri, yeteneğin eğitiminde kulüpler ve federasyonların rolünü bilir
ÖÇ08 Vize Sınavı...........................................................
ÖÇ09 Öğrenci, yetenek eğitiminde yetişkinlere düşen görevleri bilir
ÖÇ10 Öğrenci, Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkelerini uygular
ÖÇ11 Öğrenci, ulusal ve uluslararası alandaki uygulama örneklerinin tartışır.
ÖÇ12 Öğrenci, yeteneğin yönlendirilmesini yapar
ÖÇ13 Öğrenci,Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkeleri ve ulusal ve uluslararsı alandaki uygulama örneklerini bilir
ÖÇ14 Öğrenci,Birinci basamak test bataryalarını uygular
ÖÇ15 Öğrenci,İkinci basamak test batryalarını uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yetenek ile ilgili temel kavramlar Kaynak okuma.literatur tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yetenek- yatkınlık- beceri arasındaki ilişki Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Özel yetenek alanları ve zeka arasındaki ilişki Kaynak okuma literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Statik öğrenim teorisine dayalı dinamik yetenek anlayışı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yetenek seçiminde ön şartlar Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yetenekli sporcuların tarama alanları Kaynak okuma, literatr tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 okullar - yaz Spor okulları - gençlik merkezleri, yeteneğin eğitiminde kulüpler ve federasyonların rolü Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Yetenek eğitiminde yetişkinlere düşen görevler Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkeleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ulusal ve uluslararası alandaki uygulama örnekleri Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeteneğin yönlendirilmesi Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Takım ve bireysel sporlarda yetenek seçimi ilkeleri ve ulusal ve uluslararası alandaki uygulama örnekleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Birinci basamak test bataryaları uygulamaları Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 İkinci basamak test bataryaları örnekleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 9 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 151
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,04
AKTS 6 AKTS