BED545 Spor Felsefesi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED545
Ad Spor Felsefesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; felsefe hakkında genel bilgiler vermek ve daha sonra sporun ne olduğu, sporda felsefenin olup-olamayacağı ve spor felsefesinin alanları hakkında bilgi verip spordan beklenenleri daha iyi anlayabilmek.

Dersin İçeriği

Oyun, spor, estetik ve etik ilişkisi üzerine düşünme.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Kretchmar,R.S.(1994).Practıcal Phılosophy Of Sport, USA. Morton, A. (2006).Pratikte Felsefe,İstanbul Schorndorf, V.H.(1996)Sportphilosophie,Germany. Şahin,M.(1998) Spor Ahlakı,İstanbul Erdemli,A.(1996)İnsan,Spor ve Olimpizm,İstanbul. Erdemli,A.(1996) Spor Felsefesi,İstanbul.

Notlar

Spor ve Felsefe, Nesrin Kalp, Nobel Yay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgi ve bilimin ne olduğunu ve arasındaki farkları öğrenir
ÖÇ02 Felsefenin ne olduğunu ve günümüzde felsefenin ne işe yaradığını anlar
ÖÇ03 Antropolojinin alanlarını bilme ve günümüzdeki ifadelere bir yorum yapar
ÖÇ04 Estetik ve güzelliği bilme ve güzellik hakkında yorum yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgi nedir, bilgi türleri nelerdir? İlgili kitap okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilim nedir, bilimler kaça ayrılır? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Felsefenin kelime anlamı nedir, bilim ile felsefe arasında farklar nelerdir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Felsefenin konuları nelerdir, antropoloji nedir, konuları nelerdir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Estetik nedir, estetik ile güzellik arasında fark nedir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Etik, ahlak nedir, arasındaki fark nedir? Ahlakın konuları, türleri nelerdir? Ahlak felsefesi nedir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Mantık, metafizik ve bilgi kuramı nedir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 por felsefesi nedir, sporun içersindeki aktiviteler nelerdir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sporun toplumsal işlevleri nelerdir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Oyun felsefesi nedir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sporda estetik kavramlar nelerdir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Sporda etik kavramlar nelerdir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sporun sosyal felsefesi nedir? İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Olimpiyatların toplumsal işlevleri nelerdir? Olimpiyatların geleceği. İlgili kitap okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS