Genel Bilgi
Kod | BED528 |
Ad | Bireysel Antrenman Planlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman bilimine göre bireysel antrenman programı unsurlarının incelenmesi
Dersin İçeriği
Antrenman uygulamalarının ve programın bireysel farklılıklara göre hazırlanmasının esasları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Antrenman bilgisi kitapları,
Notlar
SUCCESFULL COACHİNG RANİER MARTENS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | antrenman çeşitlerini bilir, BİREYSEL ANTRENMANI TANIMLAR, SPOR BRANŞINA YÖNELİK ANTRENMAN İHTİYAÇLARINI BELİRLER |
ÖÇ02 | antrenman uygulama örneklerini tartışabilir |
ÖÇ03 | kondisyon çalışmaları sınıflamasını yapar |
ÖÇ04 | kondisyon ihtiyaçlarını yorumlayabilir |
ÖÇ05 | bireysel egzersiz ihtiyaçlarını yorumlar ve raporlandırır |
ÖÇ06 | farklı antrenman yöntemlerini bilir |
ÖÇ07 | antrenman örnekleri hazırlar |
ÖÇ08 | bireysel örnekler hazırlar |
ÖÇ09 | uygulama sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ10 | bireysel takip formu hazırlar |
ÖÇ11 | örnek programları inceler ve değerlendirir |
ÖÇ12 | programları revize eder |
ÖÇ13 | programları modifiye eder |
ÖÇ14 | rehabilitasyon sonrası bireysel antrenman programı hazırlar |
ÖÇ15 | antrenman bilimine göre spor branşının ihtiyaçlarını belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | antrenman çeşitlerinin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
2 | antrenman uygulamalarının tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
3 | kondisyon antrenmanı sınıflaması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | kondisyon ihtiyaçlarının tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | bireysel ihtiyaçların dğerlendirlmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
6 | antrenman yöntemlerini farklı açılardan nceleme | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | antrenman örneklerinin tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
9 | bireysel örnekler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | uygulamaların yeniden düzenlnmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | bireysel ihtiyaç formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | bireysel takip formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | örnek antrenman formları hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | örnek antrenman formları tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | örnek antrenman formları hazırlama ve tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |