BED516 Sporda Grup Dinamiği

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED516
Ad Sporda Grup Dinamiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ


Dersin Amacı

Sportif performansın arttırılmasında spor psikolojisinin önemini öğrenir.

Dersin İçeriği

Psikolojinin tanımı, Psikolojik araştırma yöntemleri. Spor psikolojisinin tanımı, tarihçesi, Amaçlar, Günümüzde spor psikolojisi çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik Bilal Çoban,Zeki Coşkuner

Notlar

Sporda Grup Dinamiği ve Liderlik Bilal Çoban,Zeki Coşkuner


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci Grup ve dinamiklerini tanımlar
ÖÇ02 Öğrenci Grup normlarını anlatır ve oluşturur
ÖÇ03 Öğrenci Grup normları ve grup ilişkilerini kavrar
ÖÇ04 Öğrenci Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklar
ÖÇ05 Öğrenci Grup dinamiği için metodlar oluşturur
ÖÇ06 Öğrenci Grup dinamiğinin geliştirilmesi ve liderlikle ilgili çalışmaları kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Grup Nedir, Özellikleri Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Grup dinamiği ile ilgili temel kavramlar Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Grup oluşum evreleri Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Sporda grup dinamiği Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sporda grup dinamiği ve performans A Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sporda grup dinamiği ve performans B Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Grup normları ve iletişim Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Değerlendirne Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Grup içi etkileşim ve iletişimin önemi Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Grup dinamiğinin geliştirilmesi Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Grup Yönetme Deneyimi Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Grup dinamiğinin geliştirilmesi için metodlar Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Grup üyeleri için güven çalışmaları Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Grup üyeleri için güven çalışmaları,Liderlik ve özellikleri Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Geri bildirimlerin alınması ve değerlendirme Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirne Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirne Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS