Genel Bilgi
Kod | BED507 |
Ad | Sporda Performans Testlerinin Fizyolojik Esasları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 0 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Performans testlerinin fizyolojik temellerinin anlaşılması, egzersiz testlerinde ölçülen değerlerin incelenmesi, kardiyopulmoner işlevlerin performans sporcuları yönünden yorumlanması, test sonuçlarına göre sporcuların performans düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirme dersi tanıtımı ölçme, test ve değerlendirme kavramları kuvvet ve ölçüm yöntemleri, sürat ve ölçüm yöntemleri, dayanıklılık ve ölçüm yöntemleri, spor bilimlerinde kullanılan test bataryaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MCARDLE, William D.; KATCH, Frank I.; KATCH, Victor L. Essentials of exercise physiology. Lippincott Williams & Wilkins, 2006. ASTRAND PO, RODAHL K. DAHL HA, STROMME SB. Text book of work physiology. 4th ed, Champaign, IL: Human Kinetics, 2003. PLOWMAN, Sharon A.; SMITH, Denise L. Exercise physiology for health fitness and performance. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. KRAEMER, William J.; FLECK, Steven J.; DESCHENES, Michael R. Exercise physiology: integrating theory and application. Lippincott Williams & Wilkins, 2011. WILMORE, Jack H.; COSTILL, David L.; KENNEY, W. Larry. Physiology of sport and exercise. Champaign, IL: Human kinetics, 2004.
Notlar
MCARDLE, William D.; KATCH, Frank I.; KATCH, Victor L. Essentials of exercise physiology. Lippincott Williams & Wilkins, 2006. ASTRAND PO, RODAHL K. DAHL HA, STROMME SB. Text book of work physiology. 4th ed, Champaign, IL: Human Kinetics, 2003. PLOWMAN, Sharon A.; SMITH, Denise L. Exercise physiology for health fitness and performance. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. KRAEMER, William J.; FLECK, Steven J.; DESCHENES, Michael R. Exercise physiology: integrating theory and application. Lippincott Williams & Wilkins, 2011. WILMORE, Jack H.; COSTILL, David L.; KENNEY, W. Larry. Physiology of sport and exercise. Champaign, IL: Human kinetics, 2004.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Kuvvet ve ölçüm yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Ölçme, test ve değerlendirmeyi tanımlar. |
ÖÇ04 | Sürat ve ölçüm yöntemlerini bilir. |
ÖÇ05 | Dayanıklılık ve ölçüm yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirme dersi tanıtımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekipman kurulumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Test Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Test Yöntemleri II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Test Yöntemleri III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Değerlendirilen değişkenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Değerlendirilen değişkenler II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sunum hazırlama, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Verilerin bütünleştirilmesi ve yorumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Verilerin bütünleştirilmesi ve yorumu II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Verilerin bütünleştirilmesi ve yorumu III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Verilerin bütünleştirilmesi ve yorumu IV | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Vaka tartışması | Vaka hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Vaka tartışması II | Vaka hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Vaka tartışması III | Vaka hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunu hazırlama, ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,00 | ||
AKTS | 0 AKTS |