EBE725 Seminer (Z)

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE725
Ad Seminer (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama ve sunma.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Büyükafşar, K . (2017). Sağlık bilimleri alanında bilimsel makale yazma teknikleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , 10 (3) , 252-269 . DOI: 10.26559/mersinsbd.321987 Dinçer S.(2018). Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler. Pegem Akademi. ISBN 978-605-241-437-8 DOI 10.14527/9786052414378

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, Üniversite kütüphanesi üye olunan veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ebelik alanında incelemek istediği konuyu belirler.
ÖÇ02 Seçilen seminer konusuyla ilgili literatürü inceler.
ÖÇ03 Kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler.
ÖÇ04 Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar.
ÖÇ05 Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir.
ÖÇ06 Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusu belirleme Okuma, araştırma,tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
2 Seminer konusu ile ilgili literatür tarama Okuma, araştırma, tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Seminer Konusu ile ilgili Makale ve/veya kitapları Ulusal ve Uluslararası veri tabanlarında tarayarak bulmak ve onları değerlendirmek Okuma, araştırma,tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
4 Seminerle ilgili verilerin derlenmesi Okuma, araştırma,tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Seminerle ilgili verilerin derlenmesi-2 Okuma, araştırma,tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Seminerle ilgili verilerin derlenmesi-3 Okuma, araştırma, Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Derlenen verilerin yorumlanması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Derlenen verilerin yorumlanması-2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap
10 Öneriler Geliştirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Rapor Hazırlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Rapor Hazırlama-2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Rapor Hazırlama-3 okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Sunum Hazırlama sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Seminer sunumu sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS