EBE639 Nitel Araştırma Yöntemleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE639
Ad Nitel Araştırma Yöntemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ


Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler; bilimsel bir araştırmayı nitel araştırma tekniklerine uygun biçimde tasarlamayı, yürütmeyi, sonuçlandırmayı, raporlaştırmayı ve sunmayı gerçekleştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Nitel araştırma desenleri: Etnografi, fenomenoloji, örnek olay çalışması, aksiyon araştırması, grounded teori. Nitel veri toplama teknikleri: Görüşme, gözlem, doküman analizi Etik önlemler Geçerlik ve güvenirliği sağlama yolları Nitel veri analizi türleri Nitel desende araştırmaları yayınlayan hakemli dergilerin ve makalelerin incelenmesi Araştırma tasarımı, öneri hazırlama, gerçekleştirme, raporlaştırma ve sunma

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Nitel Araştırma Yöntemleri. Eds. John W. Creswell Çeviri ed. DEmir SB, Bütün M. Siyasal yayınevi, 2021. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Büyüköztürk Ş. Pegem Akademi Yayıncılık. 2019.

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nitel araştırma desenlerinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ02 Nitel araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini kavrar.
ÖÇ03 Nitel araştırma tekniklerini uygun bir örneklem üzerinde uygular.
ÖÇ04 Nitel bir araştırma yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Nitel araştırma yaklaşımı: özellikleri, temel ilkeler, araştırmacının rolü Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Nitel araştırma yaklaşımı: genelleme sorunu, geçerlik ve güvenirlik sağlama yöntemleri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Genel araştırma etiği ve nitel araştırmada etik Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Nitel alan çalışmasına hazırlık Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Bir teknik olarak görüşme: özellikleri, türleri, ilkeleri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama
7 Derinlemesine Görüşmeler ve Odak Gruplar Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nitel araştırmada veri analizi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Nitel araştırmada veri analizi-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Nitel araştırmada Raporlaştırma ve sunum Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Örnek uygulamaların incelenmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
13 Örnek uygulamaların incelenmesi-2 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Örnek uygulamaların incelenmesi-3 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Problem Çözme
15 Örnek uygulamaların incelenmesi-4 Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS