EBE618 Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE618
Ad Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, kanıta dayalı ebelik uygulamaları konusunda temel tanımlar, kanıt kaynakları, kanıt dereceleri ile ilgili bilgilere ulaşabilmesini ve bakıma yansıtmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller, kanıta dayalı uygulama için konu belirleme ve seçme, rehber geliştirme gruplarının özellikleri ve oluşturulması, kanıtın belirlenmesi ve değerlendirilmesi, kanıtın bir klinik uygulama rehberine aktarımı, rehberlerin yeniden gözden geçirilmesi ve güncellenmesi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Cochrane veri tabanı Ebelik ve Kadın Sağlığı - Klinik Uygulama Rehberleri. Yazar(lar): Nell L. Tharpe, Cindy L. Farley, Robin G. Jordan Çeviri Editörü: Doç. Dr. Dilek Bilgiç, Prof. Dr. Şule Gökyıldız Sürücü, Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, Akademisyen Kitabevi, Adana, 2022.

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kanıta dayalı uygulamalar ve araştırmalarda kanıt düzeylerini bilir.
ÖÇ02 Kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modelleri açıklar.
ÖÇ03 Kanıta dayalı veri tabanlarını kullanabilir.
ÖÇ04 Kadın sağlığı alanında kanıta dayalı uygulamaları bilir.
ÖÇ05 Prekonsepsiyonel dönemde, gebelik doğum ve postpartum dönemde kanıta dayalı uygulamaları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Dersin tanımı ve literatür tarama Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 Kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesi için strateji ve modeller Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesi için stratejiler ve modeller-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kanıta dayalı uygulama için konu seçebilme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Kanıta dayalı uygulama için konu seçebilme-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 Rehber geliştirme gruplarının özellikleri açıklayabilme ve grup oluşturabilme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kanıtı toplayabilme ve değerlendirebilme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kanıtı toplayabilme ve değerlendirebilme-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Kanıtı bir klinik uygulama rehberine aktarabilme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Kanıtı bir klinik uygulama rehberine aktarabilme-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 Rehberleri yeniden gözden geçirilebilme ve güncelleyebilme-1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Rehberleri yeniden gözden geçirilebilme ve güncelleyebilme-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
14 Rehberleri yeniden gözden geçirilebilme ve güncelleyebilme-3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 Rehberleri yeniden gözden geçirilebilme ve güncelleyebilme-4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS