EBE518 Perinatal Dönemin Yönetimi

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE518
Ad Perinatal Dönemin Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞULE GÖKYILDIZ SÜRÜCÜ


Dersin Amacı

Gebelik, doğum ve lohusalık sürecinde gebe ve ailesinin ebeveynliğe hazırlığıyla ilişkili kuramsal bilgiyi kullanarak geliştirdiği eğitim modülünün uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazanmaktır

Dersin İçeriği

Ebeveyn eğitim sınıfları ve özellikleri, yetişkin eğitiminde temel ilkeler, modüler eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Anne Babalar İçin Doğuma Hazırlık, Doğum Öncesi Eğitim, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi

Notlar

https://library.cu.edu.tr/


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ebeveyn eğitim sınıfları ve özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Yetişkin eğitiminde temel ilkeleri sınıflandırır
ÖÇ03 Modüler eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi basamaklarını yürütür
ÖÇ04 Doğurganlık bilincinin oluşmasında etkili olan faktörleri yorumlar
ÖÇ05 Gebeliğin oluşumu ve belirtileri, gebelikte olağan yakınmalar ve baş etme yöntemleri konularında ebeveynlere yönelik eğitim modülü oluşturur ve uygular
ÖÇ06 Normal doğum fizyolojisi, doğum ağrısı ve doğum ağrısıyla başa çıkma konularında ebeveynlere yönelik eğitim modülü tasarlar ve uygular
ÖÇ07 Lohusa ve yenidoğana özgü bakım konusunda ebeveynlere yönelik eğitim modülü oluşturur ve uygular
ÖÇ08 Ebeveynlere, ebeveynlik sürecine geçişte psikososyal uyum konusunda eğitim modülü oluşturur,
ÖÇ09 Doğurganlığı düzenleyici yöntemler konusunda ebeveynlere yönelik eğitim modülü oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ebeveyn eğitim sınıflarının özellikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım
2 Doğurganlık bilincinin oluşması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Danışmanlık ve iletişim teknikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Yetişkin eğitim ilkeleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
5 Modüler eğitimi planlama Okuma, yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Modüler eğitimi uygulama -2 Okuma, yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Modüler eğitimi değerlendirme Okuma, yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınav Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Geliştirilen bir modülün sunumu Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
10 Geliştirilen bir modülün sunumu -2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
11 Gebeliğin oluşumu ve belirtileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Gebelikte sık görülen yakınmalar ve baş etme Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Normal doğum fizyolojisi, doğum ağrısı ve doğum ağrısıyla başa çıkma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Doğum sonu maternal bakım Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
15 Yenidoğan bakımı Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS