EBE516 Sağlık Eğitimi

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE516
Ad Sağlık Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SULTAN ALAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Güncel uygulamalar doğrultusunda sağlık eğitimini planlama, uygulamak ve sürdürme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Sağlık eğitiminin tanımı ve amacı, eğitim kültür ilişkisi, kültürün tanımlanması ve özellikleri, eğitimde eğiticinin rolü, eğitim metotları, eğitimde kullanılacak araçlar ve hazırlanması konularının incelenmesini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Patricia, CP. (1996) Classroom research:implementing the scholarship of teaching. Jossey-Bass.

Notlar

Harrison, Roger, Supporting lifelong learning. Routledge Falmer :Open University. 2002.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülke sağlığında sağlıklı-hasta birey eğitiminin önemini değerlendirir.
ÖÇ02 Sağlık bakımı hizmetlerinde ebenin eğitimci rolünü ve ilgili standartları irdeler.
ÖÇ03 Hasta eğitiminde temel kavram ve yaklaşımları inceler.
ÖÇ04 Hasta eğitimini etkileyen faktörleri ilgili uygulamalarında dikkate alır.
ÖÇ05 Ülkemizde sağlıklı-hasta birey eğitimine ilişkin politikaları ve mevcut durumu değerlendirir.
ÖÇ06 Sağlıklı-hasta birey eğitimi programlarının her aşamasında etkin rol alır.
ÖÇ07 Yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklayabilme, ve öğretme-öğrenme sürecini analiz eder.
ÖÇ08 Uygulamalarına yetişkin eğitimi ilkelerini yansıtır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenme, öğretme ve eğitimi tanıma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Öğrenme ilke ve yöntemleri, öğretim ilkeleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Öğrenim sürecinin özellikleri, bireyin öğrenme yolları Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Öğretim yöntemleri, öğretim araç ve gereçleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Eğitim süreci, hedeflerin oluşturulması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Yetişkin eğitimi ilkeleri ve özellikleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Klinik öğretim, klinik öğretimde etkinlik ilkeleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hizmet içi eğitim Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Sağlık eğitimi ve etkileyen faktörler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 İnteraktif eğitim yöntemleri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 İnteraktif eğitim yöntemleri-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Sağlıklı-hasta birey eğitimine ilişkin politikaları ve mevcut durumu değerlendirme Okuma, araştırm Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Modül geliştime ve sağlık eğitimi yapma Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Modül geliştime ve sağlık eğitimi yapma-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:41