Genel Bilgi
Kod | FAR684 |
Ad | Deneysel Konvilsüyon ve Depresyon Modelleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Deneysel davranış modellerinden konvülsiyon ve depresyon modelleri hakkında öğrencinin bilgilenmesini ve deneysel beceri kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Deneysel davranış modelleri, giriş, konvülsiyon modellerine genel bakış, tonik, atonik, miyoklonik ve klonik konvülsiyonlar, abdominal kontraksiyon testi, Deneysel depresyon çalışmaları ve depresyon modellerine genel bakış, Öğrenilmiş Çaresizlik Modeli, Kronik Hafif Stres Modeli, Erken Yaşam Stres Modeli, Sosyal Stres Modeli, Olfaktör Bulbektomi Modeli,Farmakolojik modeller, Genetik modeller, Depresyon araştırmalarında kullanılan davranış testleri: zorunlu yüzme testi (forced swim test), açık alan testi (open field test), genetik modeller, ödüle bağlı ve anhedonik davranış testleri, aktif kaçınma testi, pasif kaçınma testi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Nelson NC. Model Davranış: Hayvan Deneyleri, Karmaşıklık ve Psikiyatrik Bozuklukların Genetiği, University of Chicago Basımevi, 2018.
Notlar
Bilimsel veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deneysel konvülsiyon modellerini bilir ve anlatır |
ÖÇ02 | Deneysel depresyon modellerini bilir ve anlatır |
ÖÇ03 | Deneysel konvülsiyon ve depresyon modellerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Davranış farmakolojisi Modellerine genel bakış | Bilimsel veri tabanı | |
2 | Konvülsiyon Modellerine genel bakış | Bilimsel veri tabanı | |
3 | Tonik, atonik, miyoklonik ve klonik konvülsiyonlar | Bilimsel veri tabanı | |
4 | Abdominal kontraksiyon testi | Bilimsel veri tabanı | |
5 | Deneysel depresyon çalışmaları ve depresyon modellerine genel bakış | Bilimsel veri tabanı | |
6 | Öğrenilmiş Çaresizlik Modeli | Bilimsel veri tabanı | |
7 | Kronik Hafif Stres Modeli | Bilimsel veri tabanı | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Erken Yaşam Stres Modeli | Bilimsel veri tabanı | |
10 | Sosyal Stres Modeli | Bilimsel veri tabanı | |
11 | Olfaktör Bulbektomi Modeli | Bilimsel veri tabanı | |
12 | Farmakolojik modeller | Bilimsel veri tabanı | |
13 | Genetik modeller | Bilimsel veri tabanı | |
14 | Depresyon araştırmalarında kullanılan davranış testleri: zorunlu yüzme testi, açık alan testi, ödüle bağlı ve anhedonik davranış testleri | Bilimsel veri tabanı | |
15 | Depresyon araştırmalarında kullanılan davranış testleri: aktif kaçınma testi, pasif kaçınma testi | Bilimsel veri tabanı | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |