Genel Bilgi
Kod | FAR656 |
Ad | İlaç Etkisi ve Yaşam Bilgisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere; ilaç etkisinde rol oynayan faktörleri, yaşam bilimi veya yaşam bilgisini, yaşam bilimi olarak ayurveda’nın tedaviye katkısını, hastalıkların tedavisinde ayurvedik tıp yaklaşımını, ayurvedik tıbbi tedavi prensiplerini, vücut yapısı ve fonksiyonlarına ayurvedik bakış açısını, ayurvedik tıpta hastaya özgü bireysel tedavi yaklaşımlarını ve ilaç etkisine katkı sağlayan yaşam tarzını hastaya göre bireyselleştirme yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
İlaç etkisinde rol oynayan faktörlere genel bakış, yaşam bilimi veya yaşam bilgisi nedir, yaşam bilimi olarak ayurveda’nın tedaviye katkısı, hastalıkların tedavisinde ayurvedik tıp yaklaşımı, yaşam bilgisinde ilaç kullanımı, ayurvedik tıbbi tedavi prensipleri, ayurvedik tıp yaklaşımlarında kullanılan ilaçların etkileri, vücut yapısı ve fonksiyonlarına ayurvedik bakış açısı,hastalıklarda ayurveda felsefesi yaşam bilgisini kullanarak ilaç etkisinin kuvvetlendirilmesi, ayurvedik tıpta hastaya özgü bireysel tedavi yaklaşımları, ilaç etkisine katkı sağlayan yaşam tarzını hastaya göre bireyselleştirme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Lad V. Ayurveda: Yaşam Bilimi, 1994
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, ilaç etkisine katkıda bulunacak bilgileri bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Yaşam bilgisini hastanın ihtiyaçlarını destekleyecek şekilde bilir ve kullanır |
ÖÇ03 | Ayurvedik tıp yaklaşımlarını bilir ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç etkisinde rol oynayan faktörlere genel bakış | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | yaşam bilimi veya yaşam bilgisi nedir | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | yaşam bilimi olarak ayurveda’nın tedaviye katkısı | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | hastalıkların tedavisinde ayurvedik tıp yaklaşımı | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | yaşam bilgisinde ilaç kullanımı | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ayurvedik tıbbi tedavi prensipleri | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | ayurvedik tıp yaklaşımlarında kullanılan ilaçların etkileri | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | vücut yapısı ve fonksiyonlarına ayurvedik bakış açısı | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | hastalıklarda ayurveda felsefesi | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | yaşam bilgisini kullanarak ilaç etkisinin kuvvetlendirilmesi | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | ayurvedik tıpta hastaya özgü bireysel tedavi yaklaşımları | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | ayurvedik tıpta hastaya özgü bireysel tedavi yaklaşımları | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | ilaç etkisine katkı sağlayan yaşam tarzını hastaya göre bireyselleştirme yöntemleri | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | ilaç etkisine katkı sağlayan yaşam tarzını hastaya göre bireyselleştirme yöntemleri | Kitap ve bilimsel Veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |