Genel Bilgi
Kod | FAR505 |
Ad | İlaç Etkisi ve Yaşam Bilgisi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere ilaç etki mekanizmalarını ve bu mekanizmaların bütüncül tedavi yaklaşımlarına katkılarını öğretmek, Bütüncül tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek, ayurvedik tıptaki tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin yerini ve rolünü açıklamak. Hastaların beden tipine göre yapılan tedavide farmakolojik temellerini ve etki mekanizmalarını açıklamak.
Dersin İçeriği
İlaç etkisinde rol oynayan mekanizmalar, bütüncül tedavi yaklaşımları yaşam tarzı değişikliğinin tedaviye katkısı bütüncül tedavi yaklaşımlarında yaşam tarzının yeri, bütüncül tedavi yaklaşımlarında fitoterapinin yeri Ayurvedik tıp nedir? Ayurvedik tıpta beden tipleri , hastaların beden tipini belirlemenin tedaviye katkısı, yaşam bilgisinde beden tipine bağlı tedavi yaklaşımları, beden tipi belirleme testleri, örnek olgular
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ayurvedic Pharmacopoeial Plant Drugs, 2016 Ayurvedic Medicine,2014
Notlar
Bilimsel veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilere ilaç etki mekanizmalarını ve bu mekanizmaların bütüncül tedavi yaklaşımlarına katkılarını öğretme |
ÖÇ02 | Bütüncül tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek |
ÖÇ03 | Ayurvedik tıptaki tedavi yaklaşımlarında farmakolojinin yerini ve rolünü açıklamak. |
ÖÇ04 | Hastaların beden tipine göre yapılan tedavide farmakolojik temellerini ve etki mekanizmalarını açıklamak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç etkisinde rol oynayan mekanizmalar | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İlaç etkisinde rol oynayan mekanizmalar | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bütüncül tedavi yaklaşımları | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yaşam tarzı değişikliğinin tedaviye katkısı | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bütüncül tedavi yaklaşımlarında yaşam tarzının yeri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bütüncül tedavi yaklaşımlarında fitoterapinin yeri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bütüncül tedavi yaklaşımlarında fitoterapinin yeri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ayurvedik tıp nedir? Ayurvedik tıpın temeli | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ayurvedik tıpta beden tipleri nelerdir ? | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ayurvedik tıpta beden tipleri nelerdir ? | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hastaların beden tipini belirlemenin tedaviye katkısı | Kitap ve Bilimsel veritabanı | |
13 | Hastaların beden tipini belirlemenin tedaviye katkısı | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yaşam bilgisinde beden tipine bağlı tedavi yaklaşımları, beden tipi belirleme testleri | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Beden tipi belirleme testleri ve örnek olgular | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Bilimsel veritabanı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |