Genel Bilgi
Kod | FİZ607 |
Ad | Öğrenme ve Belleğin Sinaptik Mekanizması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme ve bellek oluşumunun fizyolojik mekanizmaların kavranması
Dersin İçeriği
Merkezi sinir sisteminde sinapsların organizasyonu, öğrenme ve bellekte sinaptik mekanizmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ganong Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (BORON-BOULPAEP)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme ve bellek oluşumunda yer alan sinaptik işlevleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Belleğin türlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bellek işleme ve depolama mekanizmalarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Sinaptik plastisiteyi, uzun süreli güçlenmeyi (LTP), uzun süreli baskılanmayı (LTD), habitüasyonu, sensitizasyonu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sinapsların tipleri | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | postsinaptik nöronlardaki elektriksel olaylar | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | sinapslarda inhibisyon ve kolaylaştırma | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | sinir ileticileri ve sinir düzenleyicileri | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | sinaptik aktivitenin kimyasal iletimi | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | öğrenme ve belleğin hücresel mekanizması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | bellek biçimleri | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | belleğin sinirsel temeli | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | synaptic plasticity and learning | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | koşullu refleksler | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | hipokampus ve bellek depolanması | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | ekspilsit belleğin özellikleri | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | implisit belleğin özellikleri | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Alzheimer, demans, şizofreni ve öğrenme -bellek | ders kitabı, ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |