FİZ607 Öğrenme ve Belleğin Sinaptik Mekanizması

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ607
Ad Öğrenme ve Belleğin Sinaptik Mekanizması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü KÜBRA AKILLIOĞLU


Dersin Amacı

Öğrenme ve bellek oluşumunun fizyolojik mekanizmaların kavranması

Dersin İçeriği

Merkezi sinir sisteminde sinapsların organizasyonu, öğrenme ve bellekte sinaptik mekanizmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ganong Tıbbi Fizyoloji

Notlar

Medikal Fizyoloji (BORON-BOULPAEP)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenme ve bellek oluşumunda yer alan sinaptik işlevleri tanımlar.
ÖÇ02 Belleğin türlerini tanımlar.
ÖÇ03 Bellek işleme ve depolama mekanizmalarını tanımlar.
ÖÇ04 Sinaptik plastisiteyi, uzun süreli güçlenmeyi (LTP), uzun süreli baskılanmayı (LTD), habitüasyonu, sensitizasyonu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sinapsların tipleri ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 postsinaptik nöronlardaki elektriksel olaylar ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 sinapslarda inhibisyon ve kolaylaştırma ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 sinir ileticileri ve sinir düzenleyicileri ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 sinaptik aktivitenin kimyasal iletimi ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 öğrenme ve belleğin hücresel mekanizması ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 bellek biçimleri ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 belleğin sinirsel temeli ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 synaptic plasticity and learning ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 koşullu refleksler ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 hipokampus ve bellek depolanması ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 ekspilsit belleğin özellikleri ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 implisit belleğin özellikleri ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Alzheimer, demans, şizofreni ve öğrenme -bellek ders kitabı, ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS