FİZ602 Hücre İçi İyon Ölçüm Yöntemleri; Teorikten Pratiğe

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ602
Ad Hücre İçi İyon Ölçüm Yöntemleri; Teorikten Pratiğe
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN


Dersin Amacı

Öğrencinin, hücreiçi iyon ölçüm yöntemlerini öğrenmesi ve mikrospektrofluorometrik yöntemi ayrıntıları kavrayarak hücre içi iyon dinamiklerinin ölçümünü ve değerlendirilmesini yapması amaçlanmaktadır..

Dersin İçeriği

Hücreiçi iyon ölçüm yöntemlerine genel bir bakış ile birlikte mikrospektrofluorometrik yöntemi ayrıntıları ile inceleme, uygulama ve hücre içi iyon dinamiklerinin ölçüm ve değerlendirilmesidir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Philips and Baltz; Intracellular ion measurements in single eggs and embryos using ion-sensitive fluorophores. Oxford University Press

Notlar

Dağılgan Ş., Fizyoloji Yüksek Lisans Tezi, 2013


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Potansiyometrik ölçüm yönteminin özelliklerini, sınırlarının, avantaj ve dezavantajlarını bilir
ÖÇ02 Spektrofluorometrik ölçüm yönteminin özelliklerini, avantaj ve dezavantajlarını açıklar
ÖÇ03 Floresan iyon indikatörlerini ve özelliklerini ve kullanım alanlarını sayar
ÖÇ04 Her iki yaklaşımın hata kaynaklarını, doğru kayıt özelliklerini kavrar
ÖÇ05 Hücreiçi calcium ve pH kaydını doğru ve güvenilir olarak yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Potansiyometrik hücreiçi iyon ölçüm yöntemi, dayandıkları prensipler ve özellikleri Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Potansiyometrik hücreiçi iyon ölçüm yönteminin avantaj ve dezavantajları Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Fluorometrik hücreiçi iyon ölçüm yöntemleri, dayandıkları prensipler ve özellikleri Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Fluorometrik hücreiçi iyon ölçüm yöntemleri, avantaj ve dezavantajları Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Spektrofluorometrik yöntem Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Spektrofluorometrik yöntem Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Mikrospektrofluorometrik kayıt yöntemi Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Mikrospektrofluorometrik kayıt yöntemi Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Floresan indikatörler ve özellikleri Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Floresan indikatörler ve özellikleri Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Hücreiçi kalsiyum ölçümü Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Hücreiçi kalsiyum ölçümü Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar
14 Hücreiçi pH ölçümü Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Hücreiçi pH ölçümü Önerilen kaynaklardan konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS