Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FİZYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | SFZ501 |
| Ad | Antrenmana Uyum |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Vücutta antrenmana uyum yanıtlarının anlaşılması
Dersin İçeriği
Vücutta antrenmana uyum yanıtları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Notlar
. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Antrenman çeşitleri ile vücut organ ve doku sistemlerinin ilişkinin anlaşılması |
| ÖÇ02 | Antrenmana uyum yanıtlarının fizyolojik temellerinin anlaşılması |
| ÖÇ03 | Farklı antrenmanalara adaptasyonda organ yanıtlarının bütünleştirilmesinin anlaşılması |
| ÖÇ04 | Çevre koşulları değiştiğinde ortaya çıkan değişikliklerin anlaşılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | 2 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Enerji kapasitesinin anlaşılması ve arttırılması | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Aerobik güç için antrenman-1 | Power Point Sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Anaerobik güç için antrenman-2 | Power Point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Direnç antrenmanlarına kas adaptasyonu-1 | Power Point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Direnç antrenmanlarına kas adaptasyon-2 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Aerobik antrenmanlara kas adaptasyon-1 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Aerobik antrenmanlara kas adaptasyonu adaptasyon-2 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
| 9 | Aerobik antrenmanalara genel adaptasyon-1 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Aerobik antrenmalara genel adaptasyon-2 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Nöral entegrasyon | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Antrenman ve beslenme | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Farklı çevre koşullarında antrenman-1 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Farklı çevre koşullarında antrenman-2 | Power point sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Termoregülasyon | Powerpoint sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||