Genel Bilgi
Kod | HEM697 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hemşireliğin değişen rollerini açıklayabilmek -Sağlık bakım sistemlerine ilişkin çözüm önerileri oluşturabilmek -Toplumsal konulara ilişkin eleştirel düşünebilmek
Dersin İçeriği
İç hastalıkları hemşireliğine özgü konular
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası süreli yayınlar
Notlar
İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelik yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, iç hastalıkları hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir |
ÖÇ02 | İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir |
ÖÇ03 | İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilir |
ÖÇ04 | Sahip olduğu hemşirelik bilgiler ile hemşirelik alanına kanıt oluşturacak araştırmalar yürütür ve alanındaki bilgileri kullanarak özgün düşünce ve metotlarla birlikte mesleki katkılarda bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Serbest Radikaller ve Antioksidanlar | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Genetik Çalışmalar ve Hemşirelik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tümör Biyolojisi ve İmmünoloji | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bakım Teknolojisinde Yenilikler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kronik Hastalıklarda Psikososyal Bakım ve Bakım Verenin Korunması | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kaliteli Bakım ve Standardizasyon- Vaka Yönetimi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Sağlık Yönetimi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Teoloji ve Hemşirelik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sağlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bilişim Teknolojilerinin Hemşirelikte Kullanımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Destekleyici Tıp Uygulamaları ve Hemşirelikteki Gelişmeler-Çalışma Örnekleri | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sağlık Çalışanlarını Tehdit Eden Riskler - Mobbing | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | İç Hastalıkları Tanı ve Tedavi İşlemlerindeki Yenilikler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |