HEM636 Çocuk İhmal ve İstismarında Hemşirelik

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM636
Ad Çocuk İhmal ve İstismarında Hemşirelik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA


Dersin Amacı

Doktora öğrencisine, istismar ve ihmale uğrayan/uğrama olasılığı olan çocuk/gençleri tanıyıp, önlemeye yönelik çalışmalar yapması, istismar ve ihmale uğramış çocuk ve ailesine hemşirelik süreciyle yaklaşımda bulunmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Çocukların ortak gereksinimleri. Anne-çocuk bağının kurulmasında hemşirenin rolü. Çocuk Hakları. Çocuk ihmal ve istismarını, tanımlarını, türleri. İhmal ve/veya istismara uğramış çocuk ve ailesine hemşirelik süreciyle bakım uygulamak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Üniversite veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk Hemşiresi, Çocuk Haklarını öğrenerek ve/veya öğreterek çocuk ve ailesinin bir nevi avukatı gibi savunucu rolünde olması beklenir
ÖÇ02 Anne-çocuk bağının kurulmasında hemşirenin rolünü kavrar
ÖÇ03 İhmal ve/veya istismara uğramış çocuk ve ailesine hemşirelik süreciyle bakım uygulaması yapabilir
ÖÇ04 İstismar ve/veya ihmale uğramış çocuklar için yasal düzenlemeler ve sağlık profesyonellerinin yasal sorumluluklarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocukların ortak gereksinimleri. Fiziksel ve biyolojik gereksinimler. Duygusal güvenlik-güvensizlik vb. ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Anne-çocuk bağının kurulmasında hemşirenin rolü. ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çocuk Hakları literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çocuk Haklarında Dünyadaki durum ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çocuk Hakları açısından Türkiye Gerçeği ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çocuk Hemşiresi, Çocuk Haklarını öğrenerek ve/veya öğreterek çocuk ve ailesinin bir nevi avukatı gibi savunucu rolünde olması, ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çocuk ihmal ve istismarını, tanımlarını, türleri. ilgili konu hakkında okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Çocuk ihmal ve istismarını, tanımlarını, türlerine devam ilgili konu hakkında okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Pediatrik Tanılama ilgili eğitim videosu izlemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 İlgili birimlerle (adli tıp kurumu, sosyal hizmetler kurumu, çocuk pskiyatristi vb) iletişimde bulunma ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İstismar ve/veya ihmale uğramış çocuklar için yasal düzenlemeler ve sağlık profesyonellerinin yasal sorumlulukları literatür araştırmak ve yasal mevzuatı incelemek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İhmal ve/veya istismara uğramış çocuk ve ailesine hemşirelik süreciyle bakım uygulamak ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İhmal ve/veya istismara uğramış çocuk ve ailesine hemşirelik süreciyle bakım uygulamak devam ilgili vaka aramak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Proje ödevi ilgili konu hakkında literatür araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS