HEM633 İleri Aile Sağlığı ve Hemşireliği I

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM633
Ad İleri Aile Sağlığı ve Hemşireliği I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmaktır. Sağlıklı aile hakkında edindiği bilgi donanımını çocuk hemşirelerine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazandırmak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

1. Bal YE, Çetinkaya Ş. Çocuk hemşireliğinde aile merkezli bakımın önemi (The importance of family centered care in child nursing). Cukurova Med J 2020;45 (Özel Sayı 1):55-60. ESCI Dergi Kategorisi 2. Yürük E, Cetinkaya S. Konjenital kalp hastalığı olan bir çocuğa aile merkezli bakım felsefesiyle verilen hemşirelik bakım planı [Nursing care plan given to a child with congenital heart disease with a family-centered care philosophy]. Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 2022;8 (18): 55-71. http://dx.doi.org/10.51293/socrates.257 3. Kaplan B, Çetinkaya Ş. Sağlıklı çocuk gelişiminde ailenin rolü. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2009;25(1,2,3):51-61. 4. Teksöz E, Çetinkaya Ş. Sağlığı Tehdit Eden Ebeveynlik. Türkiye Klinikleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Özel Dergisi, Psikososyal Yönden Risk Altindaki Çocuk ve Ailelerde Hemşirelik Yaklaşımları Özel Sayısı 2018;4(2):109-113. http://www.turkiyeklinikleri.com/article/en-sagligi-tehdit-eden-ebeveynlik-82269.html 5. Todil T, Çetinkaya Ş. Maternity Döneminde Aile Bakımı. 3. Uluslararası & 7. Ulusal Ebelik Öğrencileri Kongresi, Adana: Ç.Ü. Kongre Merkezi. Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü.26-29.04.2016. P32. ss. 156-157 (Poster olarak sunuldu ve özeti yayınlandı). 6. Çetinkaya Ş. Sevinç S. Prenatal tanı testlerinde aileye danışmanlık. 1. Uluslararası Doğu Akdeniz Ebelik Kongresi, Sheraton Oteli-Adana. 11-14.05.2017 ss. 251 (E-poster). Üniversitenin abone olduğu veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doktora öğrencisine, aile kavramı, sağlıklı ailedeki rol ve kavramlar, sağlıklı ailedeki kurallar, aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi kazanır
ÖÇ02 Klinikteki çocuk hemşiresine aileye yaklaşım teknikleri hakkında bilgi verebilir
ÖÇ03 Sağlıklı Çocuk Gelişiminde Ailede Rolleri kavrar
ÖÇ04 Ergenlik Dönemi Çocuğu Olan Aileye Danışmanlık yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlam Çocuk Kontrolünde Aileye Yaklaşım literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Sağlıklı Çocuk Bakımında Tarama Testlerinde Aileye Danışmanlığın Önemi veri tabanlarında tarama yapması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Maternity Döneminde Aile Bakımı literatür taraması yapması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Prenatal Tanı Testleri ve Aileye Danışmanlık google scholar dan tarama yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yeni Kurulan Ailede Sağlık Bakımı literatür taraması yapması ve yeni evli çiftlerle görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yenidoğan Tarama Testlerinde Aileye Danışmanlık literatür taraması yapması ve tarama testlerini araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Süt Çocuğu Olan Ailenin Bakımı literatür taraması yapması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Süt Çocuğu Olan Ailenin Bakımına devam ilgili kaynaklardan seminer yazıma devam Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Küçük Çocuğu Olan Ailenin Bakımı ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Okul Öncesi ve Okul Çağı Çocuğu Olan Ailenin Sağlık Bakımı ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ergenlik Dönemi Çocuğu Olan Aileye Danışmanlık ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Ergenlik Dönemi Çocuğu Olan Aileye Danışmanlık devam ediyor ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Sağlıklı Çocuk Gelişiminde Ailede Roller ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sağlıklı Çocuk Gelişiminde Ailede Roller devam ediyor ilgili kaynaklardan seminer yazması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 05:18