HEM698 İç Hastalıkları Hemşireliği III

5 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM698
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği III
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

-İç hastalıkları konusunda temel bilgileri kavrayabilmek-Sistemlere özgü semptomların analizini yapabilmek-Semptomları açıklarken neden sonuç ilişkisi kurabilmek

Dersin İçeriği

İç hastalıkları sorunu olan bireyin bakımına temel oluşturacak sistem hastalıkları semptomlarının analizinin yapılmasını ve öğrencinin ilgi alanına göre seçilen konularda standart bakım geliştirmesini sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Kronik Hastalıkların Tedavi ve Bakımında Algoritmalar ve Klinik Karar Verme İç Hastalıkları Hemşireliği 2022

Notlar

-Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004. Konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hastalıklarda görülen semptomların fizyopatolojisini açıklayabilir
ÖÇ02 Sistemlerle ilgili hastalıklarda hastanın ihtiyaçlarını giderebilme , hemşirelik tanılaması yapabilme ve girişimleri planlayıp uygulayabilir
ÖÇ03 iç hastalıkları sorunu olan bireylere uygun hemşirelik bakımını sunmak için gerekli olan teorik bilgi (hastalıkların fizyolojisi, patolojisi, tanı-tedavi yöntemleri, koruma ve rehabilitasyon) ve uygulamaları bilmelidir.
ÖÇ04 Sistemlere yönelik kronik hastalıklarda uygulanması gereken hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Beslenme, Lipitler ve Aterioskleroz Oluşumu Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Açlık Fizyolojisi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İnterferon, Sitokinler, İnterlökin Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Prostoglandinler Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
6 Osteoporoz Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
9 Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Üriner Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
16 Final Sınavına Hazırlık Derse İlişkin Kaynakların Okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 9 6 54
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 129
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,16
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:18