Genel Bilgi
Kod | HEM702 |
Ad | Geriatri Hemşireliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Geriatri hemşireliğinin temel kavramlarını tanımlama, yaşlılığa bağlı ortaya çıkan sorunlar ve bu sorunların çözümünde hemşirenin rolünü kavrama, yaşlılara sunulan sağlık bakım hizmetlerinin toplumun gereksinimlerine, evrensel ve bilimsel gerçeklere dayalı olarak planlanması, sunulması ve geliştirilmesine yönelik sistematik hemşirelik süreci yaklaşımının kullanılması bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Geriatrinin Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus,Yaşlanma Teorileri,Yaşlı Hastalara Yaklaşım,Yaşlıdaki Fizyolojik ve psikososyal Değişikler,Geriatrik Hastada Beslenme ve Sıvı Dengesi,Geriatrik Hastalarla İletişim,Geriatrik Hastalıklar,Ev Kazalarının ve Düşmelerin Önlenmesi,Geriatrik Hastalarda İlaç Kullanımı, Yaşlı İstismarı, yaşlılarda klinik ve evde bakım
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Geriatri Hemşireliği 2019
Notlar
Yaşlı Sağlığı ve Bakım 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşlı bireylerde sık görülen sorunları açıklar |
ÖÇ02 | Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirmesini yapar |
ÖÇ03 | Yaşlı bireylerin sağlığı koruma ve geliştirmesine yönelik uygulamaları sıralar |
ÖÇ04 | Yaşlılarda ilaç yönetim ilkelerini bilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yaşlılık tanımı ve yaşlanma teorileri | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Türkiyede ve dünyada yaşlı nüfusu ve politikalar | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yaşlı bireylerde sık görülen sağlık sorunları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yaşlı bireylerde fizyolojik değişiklikler | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Yaşlı bireyin kapsamlı değerlendirilmesi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Derse ilişkin kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yaşlı bireylerde beslenme sorunları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yaşlı bireylerin evde ve kurumda bakımı | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Yaşlı bireylere bakım verenlerin sorunları | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yaşlı ayrımcılığı, istismar ve ihmali | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Vaka çalışması 1 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Vaka çalışması 2 | Dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavlarına Hazırlık | Derse ilişkin kaynakların okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |