Genel Bilgi
Kod | HEM591 |
Ad | Diyaliz Hemşireliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLŞAH KUMAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Diyaliz ve hemşirelik bakımı hakkında kapsamlı bilgileri özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde derinleştiren, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilen, bu alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilen, gelişmeleri bireylerin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanabilen uzman hemşireler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders böbrek hastalıkları, tanı, tedavi, diyaliz ve bakım uygulamaları ile izlem ve hastaya öz yeterliliğinin kazandırılması konularında uzmanlık düzeyinde bilgi verir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Diyaliz hemşireliği. Nobel yayınevi 2.baskı. Ed. Adem Sezen
Notlar
Pubmed, google scholar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Diyaliz hemşireliği alanında sahip olduğu güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde derinleştirir. |
ÖÇ02 | 2. Diyaliz hemşireliği alanındaki bilgileri ile ilişkili olduğu disiplinleri ve disiplinler arası etkileşimleri kavrar, yürütülen disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
ÖÇ03 | 3. Diyaliz hemşireliği alanındaki bilgiler ile yeni ve karmaşık fikirleri yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yorumlar, alana özgün yeni düşünce, kavram ve yöntem geliştirir. |
ÖÇ04 | 4. Diyaliz hemşireliği alanı ile ilgili tartışmalarda özgün görüşlerini savunur, eleştirel bir bakış açısıyla konuyu inceler, geliştirir ve yenilik katar. |
ÖÇ05 | 5. Diyaliz hemşireliği alanı ile ilgili sahip olduğu bilgileri, gelişmeleri toplumun her düzeyindeki bireyin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye de Böbrek Hastalıkları Epidemiyolojisi ve Önemi | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
2 | Böbrek Hastalıklarının Fizyopatolojisi | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
3 | Böbrek Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Hemşirenin Sorumlulukları | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
4 | Glomerüler Böbrek Hastalıkları ve Tedavi Süreci | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
5 | Glomerüler Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
6 | Vasküler ve Obstrüktif Böbrek Hastalıkları ve Tedavi Süreci | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
7 | Vasküler ve Obstrüktif Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
8 | Ara Sınav | Derse ilişkin kaynakları okur | |
9 | Akut Böbrek Yetmezliği ve Tedavi Süreci | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
10 | Akut Böbrek Yetmezliği ve Hemşirelik Yaklaşımı | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
11 | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Tedavi Süreci | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
12 | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Hemşirelik Yaklaşımı | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
13 | Diyaliz Uygulamaları, Ülkemizdeki Durum | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
14 | Diyaliz Hemşiresi ve Sorumlulukları | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
15 | Böbrek Hastalıklarından Korunma ve Diyaliz Hastasının Öz Yeterliliği | Dersten önce ilgili bölümü okur | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ilişkin kaynakları okur | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ilişkin kaynakları okur |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |