Genel Bilgi
Kod | HİS625 |
Ad | Moleküler Biyoloji Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücrenin moleküler yapısıi ve moleküler biyolojide sık kullanılan temel teknikler hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Hücrenin moleküler yapısı ve fonksiyonları, biyomoleküller, genom yapısı, DNA ve RNA yapı ve özellikleri, transkripsiyon, translasyon, DNA izolasyonu, agaroz jel elektroforezi, PCR ile gen çoğaltımı, PCR tipleri ve kullanım alanları, Blotlama yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael H. Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücrenin moleküler yapısını bilir. |
ÖÇ02 | Biyomoleküller kavramını bilir. |
ÖÇ03 | Genom yapısını, nükleik asitlerin yapı ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | DNA izolasyonu ve agaroz jel elektroforezi hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ05 | Polimeraz zincir reaksiyonu, tipleri ve kullanım alanlarını bilir. |
ÖÇ06 | ELİSA yöntemi hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ07 | Blotlama tekniklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin yapı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İmplantasyon biyolojisi ve IVF teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin normal gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanına uygun olarak, İleri düzeyde ışık ve elektron mikroskobik doku hazırlama, histokimyasal, immünohistokimyasal ve hücre kültürü tekniklerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kök hücrelerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Histolojik çalışmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kuralların ve etik ilkelerin önemini bilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel çalışmaların planlanması ve kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuları histolojik inceleme için elektron mikroskobik, immünohistokimyasal ve özel boyama teknikleri kullanarak hazırlar ve inceler | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmalarda kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletleri düzeyine uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel bir çalışma planlayıp, proje olarak hazırlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı araştırmanın sonuçlarını bilimsel toplantılarda sunar ve hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürüterek gerekli ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak planlayıp, gerçekleştirerek istatistiksel analizlerini yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünme, karar verme ve kanıta dayalı tıp uygulamalarını araştırmalarında kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurarak, alanı ile ilgili konuları tartışır ve görüşlerini savunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaptığı çalışmalara uygun yöntemleri seçme, uygulama ve yorumlama aşamasında ilgili disiplinlerle çalışır ve işlevsel iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin moleküler özellikleri ve fonksiyonları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyomoleküller | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genomun yapısı; Nükleik asitlerin yapı ve özellikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | DNA Replikasyonu, DNA Hasarı ve Tamir Mekanizmaları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Transkripsiyonun başlaması, uzaması ve sonlanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Haberci RNA'nın İşlenmesi, Kodlayıcı Olmayan RNA tipleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | DNA İzolasyonu ve Agaroz jel Elektroforezi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
9 | PCR ile Gen Çoğaltımı, PCR tipleri ve kullanım alanları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | RNA'nın izolasyon tipleri ve analiz yöntemleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Blotlama tipleri: Southern blotlama, Western Blotlama, Mikroarray teknikleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Proteinlerin Yapısı ve işlevleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Epigenetiğin tanımı, önemi, ve kullanılan teknikler | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | ELİSA tekniği | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Seminer | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |