Genel Bilgi
Kod | HİS514 |
Ad | Hücre Kültürüne Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEMAN SENCAR GÜNDOĞDU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel hücre kültürü tekniklerini öğrenebilmek ve uygulayabilmek.
Dersin İçeriği
Hücre kültürü tipleri, laminar akım kabinin ve karbondioksit inkübatörünün kullanılması,invert mikroskobun kullanımı, hücrelerin eldesi ve üretimi, hücre kültüründe kullanılan medyumlar, serumlar, antibiyotikler, hücre kültürü sterilizasyon teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Michael H. Ross Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kültürü laboratuvarında kullanılan cihazları tanır |
ÖÇ02 | Hücre kültürü laboratuvar çalışma kurallarını bilir |
ÖÇ03 | Temel hücre kültürü tekniklerini bilir |
ÖÇ04 | Temel hücre kültürü uygulamalarını yapabilir |
ÖÇ05 | Hücre kültürü laboratuvarında karşılaşılan sorunları çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için dokuları hazırlayabilir | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre kültürü ve kullanım alanları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücre kültürü gelişiminde tarihsel olaylar | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hücre kültürü tipleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Spesifik hücre tiplerinin primer kültürleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hücre kültüründe kullanılan medyumlar, serumlar, antibiyotikler | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kültür kapları, flaskları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | İnkübatörlerin kullanımı | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre kültürü laboratuvarında kontaminasyon problemleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hücre kültürü laboratuvarında sterilizasyon | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hücre hatlarının devamlılığı ve güvenlik önlemleri | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hücrelerin dondurularak saklanması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Hücrelerin çözülmesi ve yeniden üretilmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hücre canlılığı ve hücre sayımı | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hücrelerin mikroskopta incelenmesi | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |