BSB613 Sosyal Medya ve Toplum

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB613
Ad Sosyal Medya ve Toplum
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ


Dersin Amacı

Sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve farklı alanlarda kullanımlarını tartışmak. Farklı sektörlerde kullanılabilecek başarılı bir sosyal medya iletişim planı hazırlayabilmek.

Dersin İçeriği

sosyal medya uygulamalarının bir iletişim biçimi olarak ilişkisi üzerinde durulacak, sosyal medya yönetimi unsurları ve etkin sosyal medya yönetiminin nasıl olması gerektiği incelenecekti

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 öğrenci sosyal medya uygulamalarının bir iletişim biçimi olarak ilişkisini anlayacaktır
ÖÇ02 Spor bilimleri ve sosyal medya arasındaki ilişkiyi kuracaktır
ÖÇ03 Spor bilimleri ile iletişim bilimi arasındaki ilişkiyi kuaracaktır
ÖÇ04 sosyal medyanın spora etkisini değerlendirebilecektir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 2
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 1
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 2
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 3
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni medya ve yeni medya ortamları, Teknolojik belirlenim üzerine inşa edilen paradigmalar Boyd, Danah M. Nicole B. Ellison (2008), Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer Mediated Communication, 13 (2008),210-230. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sosyal Medyada Yerel ve Küresel Trendler. Yeni medyanın kullanım ortamları, teknolojik evrim-toplumsal evrim ilişkisi Jan van Dijk (2016) Ağ toplumu. İstanbul: Kafka yay. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Web 1.0 ve Web 2.0 teknolojisinin getirdiği yenilikler rmand MATTELART (2004). Bilgi Toplumunun Tarihi. Halime Yücel Altınel (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İnternet siteleri, bloglar, micro bloglar, periscope gibi uygulamalarının toplum üzerinde yarattığı etkiler De Mul, J. (2008). Siberuzayda Macera Dolu Bir Yolculuk. (Çev. Ali Özdamar), İstanbul: Kitap Yayınevi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sosyal ağların özellikleri ve kullanımına ilişkin nesnel gerçekler Stratten, Scott. Sosyal Medyada Yapılan Müthiş İşler / Vasat İşler, İstanbul; Mediacat Yayıncılık, 2012 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sosyal medya ve İletişim ilişkisinde haberleşmenin geçirdiği evrimsel dönüşümler Thomas, MEYER (2002) Medya Demokrasisi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav anlatım
9 Sosyal medya ve İletişim ilişkisinde haberleşmenin geçirdiği evrimsel dönüşümler Thomas, MEYER (2002) Medya Demokrasisi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sosyal medyada gizlilik kuralları yasal ve etik öncelikler Castells, M. (2007). Enformasyon Çağı: Binyılın Sonu, (Cilt 3). (Çev. Ebru Kılıç). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. (89-218) (Z) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sosyal medyada kriz yönetimi Lyon, D. (2006). Gözetlenen Toplum, (Çev. Gözde Soykan). İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. (Z) Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sosyal medyada pazarlama karması Başaran, F. ve H. Geray (Der.) (2005) İletişim Ağlarının Ekonomisi. Ankara: Siyasal Kitapevi. (E) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sosyal medya çalışmalarında kullanılan yöntemler Cheung, C. M. K., Lee, M. K. O. (2010). A theoretical model of intentional social action in online social networks. Decision Support Systems, 49(1), 24-30. doi:10.1016/j.dss.2009.12.006 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 seminer sunumu Feenberg, A. (2010) Eleştirel Teknoloji Teorisi: Genel Bir Bakış Teknoloji ve Toplum, (Der). Guido Ruivenkamp. İstanbul: Kalkedon. 23-46. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 seminer sunumu Feenberg, A. (2010) Eleştirel Teknoloji Teorisi: Genel Bir Bakış Teknoloji ve Toplum, (Der). Guido Ruivenkamp. İstanbul: Kalkedon. 23-46. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS