BSB608 Klinik Egzersiz Fizyolojisi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB608
Ad Klinik Egzersiz Fizyolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SANLI SADİ KURDAK


Dersin Amacı / Hedefi

Egzersizin yararlı olduğu ve tedavisinde katkı sağlayacak farklı hastalıklarda kullanılacak farklı egzersiz modelitelerini tanımlamak ve egzersiz reçetesi hazırlamayı öğretmek

Dersin İçeriği

Egzersizin farklı kronik hastalıkların tedavisindeki yeri, tanımlanmış hastalıklar kapsamında örnekleriyle irdelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

ACSM’s Resoursce Manuel for Guidelines for Exercise Testing and Prescription, American Collage of Sports Medicine, 2018 ACSM’s Advanced Exercise Physiology, American College of Sports Medicine, 2006 Wasserman K., Hansen J.E., Sue D.Y., Casaburi R., Whipp B. J. Principles of exercise testing andinterpretation. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Baskı 1999 McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notlar

ACSM’s Resoursce Manuel for Guidelines for Exercise Testing and Prescription, American Collage of Sports Medicine, 2018 ACSM’s Advanced Exercise Physiology, American College of Sports Medicine, 2006 Wasserman K., Hansen J.E., Sue D.Y., Casaburi R., Whipp B. J. Principles of exercise testing andinterpretation. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Baskı 1999 McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fizik aktivitenin tüm vücut genelinde ve organ sistemleri özeli üzerindeki etkilerini tanımlayabilecek
ÖÇ02 Farklı tiplerdeki fiziksel aktivite ve egzersiz modelitelerinin organ sistemleri ve vücut üzerinde yarattığı stresi ve verilen yanıtları öğrenecek
ÖÇ03 Kuvvet antrenmanının sağlık üzerine etkilerini öğrenecek. Kas iskelet sisteminin kuvvet antrenmanlarına uyum mekanizmalarını öğrenecek
ÖÇ04 Çocuk ve genç insanın egzersize verdiği yanıtını yaş grupları özelinde öğrenecek
ÖÇ05 Hamilelik ve egzersizin, hamileliğin farklı evrelerinde çocuk ve anne sağlığı üzerine olan etkilerini öğrenecek
ÖÇ06 Menopozda meydana gelen değişiklikler ve bu değişikliklere egzersizin etkilerini öğrenecek
ÖÇ07 Akut ve kronik enfeksiyonlarda egzersizin önemi ve beraberinde egzersizin kontrendike olduğu koşulları öğrenecek
ÖÇ08 Koroner arter hastalarında egzersizin etkilerini öğrenecek ve bu hastalara özel egzersiz reçetesi hazırlamanın ana prensipleri konusunda bilgi sahibi olacak
ÖÇ09 Kalp ritm bozukluklarında egzersizin önemi ve yerini öğrenecek. Ritm sorunu olan hastaya egzersiz önerisinde dikkat edilmesi gereken konular hakkında farkındalık kazanacak
ÖÇ10 Hipertansiyon tedavisinde egzersizin önemini öğrenecek. Bu hastalığın tedavisinde kullanılacak egzersiz reçetesi hazırlama dikkat edilmesi gereken konuların ayrımına varacak.
ÖÇ11 Kronik obstrüktif akciğer hastaları için egzersiz reçetesi hazırlayabilecek
ÖÇ12 Diabetik hastalar için egzersiz reçetesi hazırlayabilecek
ÖÇ13 Metabolik sendrom ve obezitenin tedavisine yönelik egzersiz programları hazırlayabilecek
ÖÇ14 Kanser hastaları için egzersiz programı hazırlayabilecek


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 3
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 3
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 2
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fizik aktivitenin genel etkileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Farklı tiplerdeki fiziksel aktivite ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Kuvvet antrenmanının sağlık üzerine etkileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Çocuk ve genç insan Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Hamilelik ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Menopoz ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Enfeksiyon ve spor Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sunu hazırlığı ve ödev Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Koroner arter hastalığı ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Kalp ritm bozuklukları ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Hipertansiyon ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Kronik obstrüktif akciğer hastalıkları ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Diabetes mellitus ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Metobolik sendrom ve obezite Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Kanser ve egzersiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:58