Trans730 Yüksek Lisans Tezi (Z)

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans730
Ad Yüksek Lisans Tezi (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN


Dersin Amacı

Tez aşamasında olan öğrenciye, çalışacağı konuya ilişkin literatürü izleyebilme, değerlendirebilme, tartışabilme yeteneğinin kazandırılması ve tez çalışmasında yararlanacağı güncel teknikleri laboratuvar çalışma ilkeleri doğrultusunda uygulayarak bulguları yorumlayabilme ve bilimsel bir çalışma üretmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin danışmanının sorumluluğunda Translasyonel Tıbba yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirdiği ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uyguladığı, tartıştığı, çözümler önerdiği ve tez yazdığı bilimsel bir çalışmadır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenci ders aşamasını tamamlamak zorundadır.

Kaynaklar

Güncel literatür, e-kaynaklar, basılı materyaller

Notlar

Kütüphane veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışmasıyla ilgili literatürü izler, yorumlar ve ilgili konu ile hipotez oluşturur.
ÖÇ02 Tez çalışması için proje başvuru süreçlerini yerine getirir, projesini önerilen formata uygun olarak hazırlar.
ÖÇ03 Tez çalışmasında yararlanacağı yöntem ve gereçleri saptar ve yöntemi uygular.
ÖÇ04 Tez çalışması için deneyini planlar, uygular ve bulguları yorumlar.
ÖÇ05 Deney sırasında karşılaştığı sorunları saptar ve yeni yaklaşımlar geliştirerek çözer.
ÖÇ06 Verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayınlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deneysel araştırma planlar, yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu araştırması Soru sorma, Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tez konusu ile ilgili makale inceleme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Tez konusu ile ilgili araştırma planlama Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Tez ile ilgili uygun yöntemler saptama Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Deneysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Deneylerin belirlenen plan ve yöntemler doğrultusunda uygulanması Deneysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma verilerinin toplanması Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırma verilerinin toplanması Deneysel çalışma, Beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Verilerin analizi İstatistiksel yöntemler Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Verilerin yorumlanması ve karar verme süreci İstatistiksel yöntemler Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Literatür ile karşılaştırma Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Tez yazımı Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 Tez yazımı Literatür tarama, makale inceleme, Beyin fırtınası, Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum, soru-cevap Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 25 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 625
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,00
AKTS 25 AKTS