Trans511 Nörobiyolojiye Giriş

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod Trans511
Ad Nörobiyolojiye Giriş
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEHİCE DURGUN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı insan sinir sisteminin yapısal ve fonksiyonel mekanizmasının ve translasyonel tıp ile ilişkisinin anlaşılmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

İnsan sinir sisteminin yapısal ve fonksiyonel mekanizması translasyonel tıp açısından ele alınmaktadır. Başlıca konular: Sinir sisteminin genel organizasyonu, MSS elemanlarının gross ve iç yapısı, spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental dağılım, sinir sistemindeki entegre devreler, motor ve duyu entegresyonu, otonom sinir sisteminin organizasyonu

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders Notları ve Powerpoint slaytlar. Dere F. Nöroanatomi ve Fonksiyonel Nöroloji. Snell RS. Clinical Neuroanatomy

Notlar

İnternet, Kütüphane Veri Tabanları ve Önerilen Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sinir sisteminin genel organizasyonunu tanımlar.
ÖÇ02 MSS elemanlarının gross ve iç yapısını açıklar.
ÖÇ03 PSS elemanlarının yapısını açıklar.
ÖÇ04 Spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental dağılımını bilir.
ÖÇ05 İnen ve çıkan yolları ayırt eder.
ÖÇ06 Sinir sistemindeki entegre devreleri kurar ve analiz eder.
ÖÇ07 Duyu-motor entegrasyonunu kavrar.
ÖÇ08 Otonom sinir sisteminin organizasyonunu ayırt eder.
ÖÇ09 Nörolojik bir problemi ve translasyonel tıp açısından çözümünü değerlendirir.
ÖÇ10 Bilişsel işlevleri bütünleştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Translasyonel Tıp alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Translasyonel Tıp alanıyla ilgili problemleri araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme ulaştırır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deneysel araştırma planlar, yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmedik sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve yeni stratejik çözüm önerileri getirir, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Translasyonel Tıp veya ilişkili alanlardaki bilimsel çalışmaları bağımsız veya ekip üyesi olarak yürütür. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Translasyonel Tıp alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Translasyonel Tıp alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri ve etik ilkeler çerçevesinde değerlendirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan sinir sisteminin genel organizasyonu Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 MSS'nin gross yapısı Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 MSS'nin iç yapısı Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Periferik sinir sisteminin yapısı Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Spinal sinirlerin fonksiyonel komponentleri ve segmental dağılım Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İnen yollar Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Çıkan yollar Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sinir sistemindeki entegre devreler Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Duyu-motor entegrasyonu Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Otonom sinir sisteminin organizasyonu Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Bilişsel sistemler Önerilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Nörolojik bir problem Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme
14 Nörolojik problemin çözümü Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay
15 Sunum Bilgilerin bütünleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Problem Çözme, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:57