Genel Bilgi
Kod | DEN582 |
Ad | Klinik Tıp Bilimleri III |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR UÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR UÇAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Aylin SARIYILDIZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. Kenan KAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. Zeynep NAMLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. Mahmut Onur KARAYTUĞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. AHMET HİLAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ruhsal muayene ve ve çeşitli ruhsal bozukluklar hakkında temel bilgileri öğrenmesidir. Genel rehabilitasyon kavramı ve ekibinin görevlerini bilir. FTR modaliteleri ve yardımcı cihazları kullanımını kavrama Adli bilimlerin tanıtımı, adli diş hekimliğinin kimlik tespitindeki önemi anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders birbirinden bağımsız olan 3 ayrı disiplini içermektedir; psikiyatri, fizik tedavi ve rehabilitasyon ve adli tıp.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dental uygulamalarda psikiyatrinin ve psikolojik hastalıkların önemini bilir |
ÖÇ02 | Diş hekimlerinde ve hastalarında fiziksel bozuklukları bilir. Diş hekimliğinde FTRnin önemini anlar. |
ÖÇ03 | Diş hekimliğinin adli tıp açısından önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri edinir | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız, diş ve çene sisteminin sağlığının sürdürülmesi, sistemle ilgili bozuklukların ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemleri ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sık görülen ağız, diş ve çene bozukluklarının/hastalıklarının sistemik hastalıklarla olan ilişkisini açıklar; güncel, güvenilir tanı yöntemlerini belirler, ayırıcı tanı koyar ve hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak gerekli tedavi seçeneğini uygular | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir. Bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde edindiği psikomotor becerilerle birlikte kanıta dayalı yöntemleri kullanır. Hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak diş hekimliğinin çeşitli dallarında disiplinler-arası takım çalışmaları yapar, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek gerektiğinde diğer sağlık çalışanlarından yardım alır ve alanında uzman kişilerle işbirliği yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım-temel yaşam desteği sağlar; acil dental durumlarda gerekli müdahaleyi yapar ve sonraki süreci planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı eğitimi verir, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür; danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel-nitel verilerle destekleyerek yazılı veya sözlü olarak aktarır ve uzman olan/olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bir yabancı dili kullanarak mesleki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruhsal muayene | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Duygudurum bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Psikotik bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Anksiyete bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Somatoform bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Alkol madde kullanım bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yeme bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Psikiyatride farmakoterapi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | FTR girişi - Rehabilitasyon kavramı ve rehabilitasyon ekibi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Boyun ağrıları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bel ağrıları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Temporomondibuler eklem hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nonartiküler romatizmal sendromlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Osteororoz patofizyolojisi ve kliniği | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Osteoporoz tedavisi ve komplikasyonları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Adli prosedür, yaralar, bilirkişi kavramı, defin ruhsatı | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Ölüm, ölüm sonrası değişiklikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Yaralar, yara özellikleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | TCK 456 ve rapor yazımı | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Hipoksik-Anoksik ölümler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Seksüel saldırılar ve yaklaşım, yasal düzenlemeler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Cezai ve hukuki sorumluluk kavramları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Adli diş hekimliği kavramı | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Kitlesel facialar, organizasyon ve diş hekimliğinin rolü | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Isırık izleri (Çocuk istismarları, seksüel saldırılar vb) değerlendirimi ve Diş Hekiminin rolü | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Kimliklendirme metodolojisi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Adli diş hekimliği ve data oluşturmanın önemi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Adli odontoloji uygulama | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Adli odontoloji uygulama | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Adli odontoloji uygulama | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |