Genel Bilgi
Kod | EKO703 |
Ad | Türkiye Ekonomisinde Dönüşümler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ekonomisindeki büyük kültürel, sosyal ve iktisadi dönüşümleri anlatma. Bu büyük dönüşümleri tarihsel bir perspektifle anlatma.
Dersin İçeriği
Türkiye ekonomisindeki kültürel, sosyal ve iktisadi dönüşümler tarihsel bir perspektif ile açıklanacaktır. Bu büyük dönüşümlerin yol açtığı değişimler ve krizler de anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dr. Tolga Kabaş, Türk Toplumunda Kültür, Ekonomi ve Siyaset İlişkisi, 2022, Akademisyen Yayınevi
Notlar
Dr. Tolga Kabaş, Ortodoks İktisat İle İktisat Sosyolojisi, Akademisyen Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İzmir İktisat Kongresinde belirlenen ilkeleri anlatır. |
ÖÇ02 | Türkiye ekonomisinde çok partili hayata geçişi açıklar. |
ÖÇ03 | Türkiye ekonomisinde yapılan sanayileşme planlarının amaçlarını açıklar. |
ÖÇ04 | 24 Ocak 1980 piyasa ekonomisine geçiş kararlarının önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Türkiye ekonomisinde yaşanan siyasi ve iktisadi krizlerin nedenlerini ve sonuçlarını anlatır. |
ÖÇ06 | Türk toplumunda kültürün ekonomi ve siyaset üzerindeki etkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Osmanlı'dan kalan kültürel, sosyal ve iktisadi miras | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kuruluş yılları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Devletçi sanayileşme yılları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çok partili hayata geçiş | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Planlı dönem | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Neoliberal dönem | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Türkiye ekonomisinde kültürel değişme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Türkiye ekonomisinde kültürel değişme ve rasyonelleşme | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bireycilik versus Toplumculuk | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Modernizm versus Gelenekçilik | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Devletçi-Liberal Politikalar çevrimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kültürün Ekonomi ve Siyaset Üzerindeki Etkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kültür, Ekonomi ve Siyaset Etkileşiminin Sonuçları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |