Genel Bilgi
Kod | KDH546 |
Ad | Sağlığın Değerlendirilmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencilerin hemşirelik bakımında sağlığı değerlendirmenin önemini kavraması ve veri tabanı oluşturmada kullanılabilecek yöntemlere ilişkin beceri kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
-1. Hemşirelik ve Tarihçesi 2. Profesyonun Tanımı, Bir Profesyon Olarak Hemşirelik 3. Hemşirelik Felsefesi 4. Kritik Düşünme 5. Temel Hemşirelik Kavramları 6. Yaşam Modeli 7. Günlük Yaşam Aktiviteleri
Dersin Ön Koşulu
-yok
Kaynaklar
1. Bates B. (2008) A Guide to physical examination and history taking. 10. ed., Lippincott Williams & Wilkins, USA. 2. Görgülü R.S. (2002) Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri. 72 Tasarım Ltd. Şti. Ankara. 3. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 4. Potter, P.A., Perry, A.G. (2005). Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, Usa.
Notlar
-ders notları ve sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 3. Hemşirelik bakımında fiziksel muayene yöntemlerinin kullanılmasının önemini kavrayabilme, |
ÖÇ02 | 1. Hemşirelik bakımının planlanmasına temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrayabilme, |
ÖÇ03 | 2. Elde edilen verileri analiz edebilme, |
ÖÇ04 | 4. Fiziksel değerlendirme için gereken hazırlıkları yapabilme, |
ÖÇ05 | 5. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini yorumlayabilme, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 1. Hemşirelik Bakımında Sağlığı Değerlendirmenin Önemi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 2. Fiziksel Değerlendirme Becerileri | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 3. Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | 4. Bireyin Genel Değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 5. Deri ve eklerinin Değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 6. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | 7. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Göz) | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 8. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Kulak ve İşitme) | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 9. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Burun, Sinüsler, Ağız ve Farenks) | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 10. Toraks ve Akciğerlerin Değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 11. Meme ve Aksillaların Değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 12.Üriner sistem değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 13. Genital sistem değerlendirilmesi | İlgili literatürün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | derse ait tüm literatürün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | derse tüm ait literatürün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |