Genel Bilgi
Kod | CHH573 |
Ad | Yoğun Bakım Hemşireliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN |
Dersin Amacı / Hedefi
..Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek
Dersin İçeriği
..Yoğun bakım hemşireliği uygulamalarını ve hemşirelik bakımını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yoğun Bakım Hemşireliği Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı Cerrahi Hemşireliği I-II
Notlar
PUBMED Google akademik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
ÖÇ02 | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
ÖÇ03 | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
ÖÇ04 | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
ÖÇ05 | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması.Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yoğun bakımda hemodinamik monitarizasyon | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yoğun bakımda sıvı elektrolit izlemi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yoğun bakımda asit baz dengesizliği yönetimi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yoğun bakımda ağrı kontrolü | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yoğun bakımda sedasyon kontrolü | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (DM, KKY, HT..) beslenme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci sunumları ve kritik verme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |