CHH573 Yoğun Bakım Hemşireliği

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH573
Ad Yoğun Bakım Hemşireliği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN


Dersin Amacı / Hedefi

..Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

..Yoğun bakım hemşireliği uygulamalarını ve hemşirelik bakımını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Yoğun Bakım Hemşireliği Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı Cerrahi Hemşireliği I-II

Notlar

PUBMED Google akademik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar.
ÖÇ02 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir.
ÖÇ03 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir.
ÖÇ04 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır.
ÖÇ05 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama,
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması.Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yoğun bakımda hemodinamik monitarizasyon Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yoğun bakımda sıvı elektrolit izlemi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yoğun bakımda asit baz dengesizliği yönetimi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yoğun bakımda ağrı kontrolü Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yoğun bakımda sedasyon kontrolü Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (DM, KKY, HT..) beslenme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci sunumları ve kritik verme Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 122
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,88
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:39