Genel Bilgi
Kod | CHH528 |
Ad | Ameliyathane Hemşireliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ameliyathane hemşireliği konusunda rol ve işlevleri kavratmak
Dersin İçeriği
Evrensel etik ilkeler doğrultusunda, ameliyathanedeki bireyin fiziksel, psikolojik ve fizyolojik gereksinimlerini belirleyerek sağlığın yeniden kazandırılması ve güvenliğinin sürdürülmesi için bireyselleştirilmiş, bütüncül ve güvene dayalı bakım uygulamalarını kapsayan bir hemşirelik uzmanlık alanıdır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu ya da yan koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
1. Yavuz Van Giersbergen M, Kaymakçı Ş. Ameliyathane Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi, 2015. 2. Uçak H. Ameliyathanede Yönetim Organizasyon ve Cerrahi Uygulamalar. Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 9786257146142
Notlar
1. Ç.Ü. TEZ YAZIM MERKEZİ TARAFINDAN ARŞİVLENEN TEZLER 2. YURTİÇİ VE YURTDIŞI SÜRELİ YAYINLAR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ameliyathane hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Ameliyathane hemşireliğinin temel kavram ve uygulamalarını tanımlayabilme |
ÖÇ03 | Ameliyathane hemşirelerinin özelliklerini tanımlama |
ÖÇ04 | Ameliyat olan hastaların temel ihtiyaçlarını açıklayabilme |
ÖÇ05 | Bireysel bakımda hastaya bütüncül yaklaşabilme becerilerini kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ameliyathane Odası ve Santral Sterilizasyon Ünitesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bu Bölümlerin Fiziksel Yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Ameliyathanede Çevre Güvenliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ameliyathane Odasında Enfeksiyon Kontrolünün Önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Enfeksiyon Kontrol Komitesi ve hemşiresinin görevleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Ameliyathanede Aseptik ve Antiseptik Uygulamalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sterilizasyon, Dezenfeksiyon Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Patojenlerin Bulaşma Yolları ve Ameliyathanede Önleme Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Paket ve Bohçalama Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ameliyathanede Risk Faktörleri (Ameliyat ekibi açısından) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ameliyathanede Risk Faktörleri (Hasta açısından) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ameliyathane Hemşiresinin Görev ve Sorumlulukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ameliyathanede Etik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Anestezi Uygulamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |