BSB636 Girişimcilik ve Spor

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB636
Ad Girişimcilik ve Spor
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN


Dersin Amacı

Girişimcilerin ihtiyaç duydukları bilgi ve yeteneklerin geliştirilmesine katkı sağlamak. Girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamak ve sporda girişimcilik kavramını geliştirmek

Dersin İçeriği

Girişimcilikle ilgili kavramlar, tanımlar, Türkiyede ve Dünyada girişimciliğin tarihçesi ve gelişimi, Girişimcide bulunması gereken özellikler, Girişimciliğin unsurları, girişimcilik süreci, yaratıcılık faktörleri, aşamaları ve teknikleri, yenilik ve yenilikçilik ilkeleri, Girişimcinin finansman kaynakları, girişimci iş fikrini yatırıma dönüştürme, Girişimcilerin başvurabileceği kurumlar, İş planı oluşturma, iş planının değerlendirilmesi, gelişmiş ülkelerde girişimciliği yaratan koşullar, Spor ve girişimcilik ilişkisi, Girişimciliğin spora katkısı,Dersi alan öğrencinin kendi iş fikrini üretmesi, İş planını yazılı olarak oluşturması ve bunun sunumu ile ilgili bir örnek çalışma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Sunuları

Notlar

İsa Çifçi. (2020). Spor Bilimlerinde Sosyal Kültürel Sermaye ve Girişimcilik. Akademisyen Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, girişimcilik kavramını ve girişimcilik sürecini açıklar
ÖÇ02 Öğrenci, girişimcinin işlevlerini belirlemek için gerekli becerileri irdeler.
ÖÇ03 Öğrenci, girişimcilikte başarı unsurlarını ve başarısızlık nedenlerini tartışır.
ÖÇ04 Öğrenci, yaratıcılık ve yenilik kavramlarını tanımlar
ÖÇ05 Öğrenci, yaratıcılık-yenilikçilik-girişimcilik arasındaki ilişkiye açıklayarak bireylerde yaratıcılık ve yenilikçiliği engelleyen unsurları tartışır.
ÖÇ06 Öğrenci, iş planlarını analiz eder.
ÖÇ07 Öğrenci, girişimin geleceğini ve başarısını irdeler ve girişimin başarısı için öneriler geliştirir.
ÖÇ08 Öğrenci, sporda girişimcilik kavramını açıklar ve neler yapılması gerektiğini tartışır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 4
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 2
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 2
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 1
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 1
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Girişimcide bulunması gereken Özellikler Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Girişimcilik çeşitleri, girişimci özellikleri Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Girişimcilik süreçleri, iş fikri alanları Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
5 Girişimcilik örnekleri Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
6 Girişimcilikte yenilik ve inovasyon Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Girişimcinin Finansman Kaynakları Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
8 Ara Sınav değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sporda Girişimcilik Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 iş fikrini oluşturulması Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Spor Girişimcilerinin başvurabileceği kurumlar Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Spor girişimcilerinin İş planı oluşturması Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 İş planı aşamaları Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 İş planının değerlendirilmesi Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Örnek projeler ödevi Kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS