YBP239 Sosyal Hizmetler

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBP239
Ad Sosyal Hizmetler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Elif DAĞLI
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyal Hizmetlerin Tanımı, Amacı, Türkiye’deki Sosyal Hizmetlerin Tarihi ve Örgütsel yapısı, Yaşlılık Alanındaki Sosyal Hizmet Uygulamaları ve bu konudaki Kanun ve Yönetmeliklerin kavranması

Dersin İçeriği

Sosyal Hizmetlerin Tanımı Kapsamı, Amacı, İşlevleri Türkiye’de Sosyal Hizmetlerin Örgütsel Yapısı, Tarihi. Türkiye’de Yaşlılık Alanında Sosyal Hizmet Uygulamaları. Yaşlılara Sunulan Sosyal Hizmetler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Acar, H. ve Çamur Duyan, G. (2003). Sosyal hizmet mesleğinin ortaya çıkışı ve gelişimi. Toplum ve Sosyal Hizmet. 14 (1), s. 1-19. 2. Bulut, I. (1999). Aile tedavisi ve sosyal grup çalışması. Prof. Dr. Sema Kut’a Armağan: Yaşam Boyu Sosyal Hizmet. (Ed. Koşar, N.). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet Yüksekokulu Yayını. s. 152-199. 3. Danış, M.Z. (2007). Sosyal Hizmet Mesleği ve Disiplininde Sosyal Politikanın Yeri ve Önemi. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, (18) 2, s.51-64. 4. Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: Temelleri, yaklaşımları ve müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği. s. 33-134. 5. Duyan, V., Özgür Sayar, Ö. (2016). Sosyal Hizmete Giriş. Öğrenciler ve Uygulayıcılar İçin Bir Rehber. Ankara: Sosyal Çalışma Yayınları. 6. Yolcuoğlu, İ.G.(2012). Sosyal Hizmete Giriş. SABEV Yayınları, Ankara.

Notlar

1. Acar, H. ve Çamur Duyan, G. (2003). Sosyal hizmet mesleğinin ortaya çıkışı ve gelişimi. Toplum ve Sosyal Hizmet. 14 (1), s. 1-19. 2. Bulut, I. (1999). Aile tedavisi ve sosyal grup çalışması. Prof. Dr. Sema Kut’a Armağan: Yaşam Boyu Sosyal Hizmet. (Ed. Koşar, N.). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet Yüksekokulu Yayını. s. 152-199. 3. Danış, M.Z. (2007). Sosyal Hizmet Mesleği ve Disiplininde Sosyal Politikanın Yeri ve Önemi. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, (18) 2, s.51-64. 4. Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: Temelleri, yaklaşımları ve müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği. s. 33-134. 5. Duyan, V., Özgür Sayar, Ö. (2016). Sosyal Hizmete Giriş. Öğrenciler ve Uygulayıcılar İçin Bir Rehber. Ankara: Sosyal Çalışma Yayınları. 6. Yolcuoğlu, İ.G.(2012). Sosyal Hizmete Giriş. SABEV Yayınları, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal hizmetlerin amacı ve önemini kavrar.
ÖÇ02 Türkiye’deki Sosyal hizmetlerin tarihi ve örgütsel yapısını açıklar.
ÖÇ03 Bireysel ve ekip çalışması yapar.
ÖÇ04 Yaşlılık alanında sosyal hizmet uygulamalarını bilir.
ÖÇ05 Yaşlıya hizmet veren kurumları tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Refah Kavramı ve Tarihçesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sosyal Hizmetlerin Tanımı ve Kapsamı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal Hizmetin Amacı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal Hizmetlerin Tarihçesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Sosyal Hizmetlerin Tarihçesi Bilim ve Disiplin Olarak Sosyal Hizmet Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal Hizmetin Mesleki Nitelikleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Sosyal Hizmetin İşlevleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
10 Sosyal Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri Sosyal Hizmet Mesleğinin Yöntemleri Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Türkiye’de Sosyal Hizmetlerin Tarihi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiye’de Sosyal Hizmetlerin Örgütsel Yapısı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaşlılara Sunulan Sosyal Hizmetler Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
14 Konu ile ilgili Kanun ve Yönetmelikler I Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 Konu ile ilgili Kanun ve Yönetmelikler II Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 12:40