Genel Bilgi
Kod | HML101 |
Ad | Anatomi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ŞÜKRİYE DENİZ MUTLUAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin, ders ortamında temel anatomik bilgileri, hemşirelik uygulamasının gerektirdiği detaylarla birlikte, sistematik ve fonksiyonel olarak öğrenilmesi öğrenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Genel terminoloji ve insan vücudunun oluşturan hareket sistemi, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, sinir sistemi ve duyu organları hakkında genel bilgi.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Sağlık Bilimlerine Yönelik Sistematik Anatomi Editör: Doç Dr. Ş . Deniz Mutluay
Notlar
Öğrenciler için Gray's Anatomi, Rcihard Drake, A. Wayne Vogl, Adam W.M Mitchell, 2018 Üçüncü baskı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anatomi ve genel terimleri açıklar. İnsan vücudunun temel yapısı, gelişimi ve normal işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde açıklar. |
ÖÇ02 | Hareketi oluşturan, iskelet ve kas yapısını açıklar. Enjeksiyon için kas yapılarını açıklar. |
ÖÇ03 | Kan-dolaşım sistemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Solunum sistemini oluşturan organları tanımalar ve bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Dolaşım Sistemi ( Kalp, Kalbin Boşlukları, Kalp Kapaklan, Pericardium, Kalbin Arterleri, Kalbin Venleri, Kalbin Uyaran-ileti Sistemi, VenIer, Arterler) hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Sindirim sistemi organ yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ07 | Üriner sistem organ yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Kadın-erkek üreme organlarının yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ09 | Merkezi sinir sistemi yapı ve yerlerini tanımlar. |
ÖÇ10 | Lenfatik sistemi tanımlar. |
ÖÇ11 | Duyu organlarının yerini ve yapısını açıklar. |
ÖÇ12 | Endokrin sistemi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anatomik terimler ve terminolojiyi kavrar. Düzlem ve Eksenler. Vücııt Bölgeleri, Vücut Boşlukları, | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Üst Extremite Kemikleri ve Eklemleri, Alt Extremite Kemikleri ve Eklemleri, | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Gövde Kemikleri ve Kemikleri, Columna, Vertebralis, Thorax, | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Kafa Kemikleri, Üst Extremite Kasları, Yüz Kasları, Thorax ve Abdomen Kasıan, | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Alt Extremite Kasları, Ayak Kaslan; Dorsal Kaslar, Plantar Kaslar, | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Dolaşım Sistemi ( Kalp, Kalbin Boşlukları, Kalp Kapaklan, Pericardium, Kalbin Arterleri, Kalbin Venleri, Kalbin Uyaran-ileti Sistemi, VenIer, Arterle | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Solunum Sistemi | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Reading and revision | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
9 | Gastrointestinal Sistem (Sindirim sistemi) | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | Boşaltım Sistemi | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Kadın Genital sistemi ve Üreme | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Erkek Genital sistemi ve Üreme | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Sinir Sistemi | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Endokrin Sistem | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 | Duyu organları | Okuma ve anlatım. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Göz anatomisi | Okuma ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sınavları | Okuma ve tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |