Genel Bilgi
Kod | BY208 |
Ad | Bilgi Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders bilginin işletme ve yönetim için önemini açıklamayı, bilgi yönetiminin temel kavramlarını ve bilgi yönetim sürecini tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bilginin, işletmenin entelektüel sermayesini geliştirmek için nasıl yaratıldığı, elde tutulduğu, sunulduğu, saklandığı ve yeniden kullanıldığı üzerinde durur. Bilgiyi elde edilme, değerlendirilme, değerleme, yönetim, organizasyon ve yayma araç ve teknikleri iş durumlarına uygulanır. Bilginin yaratılması, koordinasyonu, kodlanması, transferi, yeniden kullanımı, bilgi yönetimi, bilgi yönetim stratejileri incelenen konulardır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bilgi Yönetimi Prof. Dr. Osman Yazıcıoğlu, Oğuz Borat, Cemil Hakan Kılıç NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK
Notlar
Bilgi Yönetimi: Sistemler ve Süreçler, Irma Becerra-Fernandez ve Rajiv Sabherwal.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilginin oluşumu, transferi ve paylaşımının teorik çerçevesini anlar. |
ÖÇ02 | İletişim çalışmalarının, örgütlerde bilginin gelişimi ve paylaşımı ile ilgisini anlar. |
ÖÇ03 | Dış çevre analizi yaparak çevresel değişimler hakkında bilgi toplar |
ÖÇ04 | Bilgi yönetimi ve öğrenen örgütler arasındaki ilişkiyi inceler. |
ÖÇ05 | Gizli ve açık bilgi arasındaki farkları anlar. |
ÖÇ06 | Günümüz rekabetçi iş ortamındaki bilgi sistemlerinin rolünü değerlendirir. |
ÖÇ07 | Bilgi sistemleri, organizasyon, yönetim ve strateji kavramları arasındaki ilişkileri açıklar. |
ÖÇ08 | Bilgi sistemleri ve organizasyonlar arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip,öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi Nedir?Bİlginin Anlamı ve Özellikleri | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım |
2 | Bilgi Yönetimi ve Bilgi Yönetiminin Türleri | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım |
3 | Bilgi Yönetiminin Özellikleri | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toplam kalite yönetimi ve Bilgi Yönetiminin Kapsamı | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Organizasyonlarda Bilgi Yönetimi | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bilgi Toplumu | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bilgi Çağında Yönetim | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bilişim Sistemleri, Örgütler ve Strateji | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
10 | Bilişim Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Bilgiyi Yönetmek, Karar Vermeyi Geliştirmek | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bilişim Sistemlerinin Ortaya Çıkarılması | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Bilgi Paylaşım Sistemleri: Bilgiyi Düzenleyen ve Dağıtan Sistemler | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
14 | Proje Yönetimi: Sistemlerin Değerinin Oluşturulması ve Değişimi Yönetmek | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yaşamboyu Öğrenme Ve İlişkili Kapsamlar | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |