Genel Bilgi
Kod | YLY112 |
Ad | Mahalli İdareler II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Türkiye de yerel yönetim birimlerinin yapısal ve işlevsel yapısını teorik olarak anlatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Türkiye de yerel yönetimleri temel mevzuatı, yerel yönetimlerin birbirleriyle ilişkileri, yerel hizmetler, yerel yönetimlerin tarihsel gelişimi, yerel yönetim reformu, yerel yönetimlerde ölçek ekonomisi ve optimal ölçek, Avrupa Birliğinin Türk yerel yönetimlerine etkilerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Yerel Yönetimler Prof.Dr. Yusuf Şahin, ekin yayınları
Notlar
Gözler, K., Mahalli İdareler hukukuna giriş,1. baskı, Ocak 2018, Ekin Basın yayın dağıtım bursa
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye de yerel yönetim birimlerinin işlevlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Kent sorunlarının çözümü ve yerel yönetimlerin hizmetlerinin iyileştirilmesine yönelik çözüm önerileri sunar |
ÖÇ03 | Türkiye de yerel yönetimler ilgili yaşanan gelişmeleri ve güncel tartışmaları bilir. |
ÖÇ04 | Yerel yönetimlerin personel sistemini kavrar |
ÖÇ05 | Yerel yönetimlerde reform kavramını bilir. |
ÖÇ06 | Devletin kamu hizmetlerinin sunumundaki rolünde değişime yol açan etkenleri bilir |
ÖÇ07 | Yerel yönetim birimler ile merkezi yönetim birimlerini şekiller ve grafikler yardımıyla karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Yerel yönetimlerin karşılaşabileceği muhtemel sorunları, örneğin doğal afetleri, alt kategorilere ayırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerel yönetimlerin temel degerleri nitelikleri tarihi gelişimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Büyükşehir Yönetimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 6360 sayılı yasa ile değişen Büyükşehir Yönetimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin görev ve yetkileri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yerel yönetimlerin gelirleri, giderleri, bütçesi ve borçlanması | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa'dan Yerel Yönetim Örnekleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yerel demokrasi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiyede yerel seçimler | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yerel hizmetlerin yürütülmesi yöntemleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Mahalli idare birlikleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Yerel yönetimlerde özelleştirme | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Belediyelerin kentsel mekana etkileri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Yerel yönetimlerde reform | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Engelsiz kentler | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |