Genel Bilgi
Kod | AR163 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri iş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı bilgilendirmek, iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterlilik kazandırmaktadır.
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi vermektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili kaynaklar
Notlar
İGS ile ilgili kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda temel bilgileri öğrenir |
ÖÇ02 | İş güvenliği mevzuatı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | İş kazalarından korunma yöntemlerini bilir |
ÖÇ04 | Arkeolojik kazı çalışmalarında yaşanan iş kazalarının sebeplerini ve alınacak tedbirleri öğrenir |
ÖÇ05 | Arkeolojik kazı alanlarında emniyetli çalışma ortamını düzenler |
ÖÇ06 | Acil durum uygulama işlemlerini yürütür |
ÖÇ07 | İş kazalarından korunmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin tanımı | Önerilen kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel ilkeler | Temel ilkeleri anlatıldığı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İGS'nin önemi ve amacı | İGS'nin önemi ve amacını anlatan kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | IGS'nin kapsamı | önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İş kazası nedir | kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Meslek hastalıkları nelerdir | ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Meslek hastalıkları niçin ve nasıl oluşur | önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş kazalarından korunma yöntemleri | önerilen kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | arazi çalışmalarında karşılaşılan güvenlik sorunları 1 | İSG kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | arazi çalışmalarında karşılaşılan güvenlik sorunları 2 | İSG kitapları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | arazi çalışmalarında güvenlik önlemleri 1 | İSG kitapları ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | arazi çalışmalarında güvenlik önlemleri 2 | İSG kitapları ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | arazi çalışmalarında güvenlik önlemleri 3 | İSG kitapları ve diğer yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
15 | arazi çalışmalarında güvenlik önlemleri 4 | ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |