AR265 Seramik Çizimi I

5 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR265
Ad Seramik Çizimi I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATMA ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere Arkeolojide belgelendirmenin en önemli kısmını oluşturan taşınabilir kültür varlıklarının nasıl dökümantasyon yapılacağını kazandırmaktır. Bu bağlamda kullanılan teknikler yanı sıra seramik ve küçük buluntuların çizimlerin gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Arkeolojik kazılardan yada yüzey araştırmalarından ele geçmiş olan her türlü taşınır kültür varlığının (çanak çömlek parçası, tam kap ve küçük buluntu olarak adlandırılan eserler) belli bir ölçekte teknik olarak çizimini yapmak ve bu çizimleri bilgisayar ortamına aktarıp çeşitli programlar kullanarak temiz çizimlerini yapmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Çizime yeteneği olmak

Kaynaklar

Ders sırasında ders notları verilecektir

Notlar

Ders uygulamalı öğretimdir


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çizim için gerekli malzemeleri sıralar.
ÖÇ02 Çizim malzemesinin nasıl ve ne amaçla kullanılacağını kavrar
ÖÇ03 Çizilecek parçaları tanır.
ÖÇ04 Çizilecek parçalar için çap ve duruşu ayırt eder.
ÖÇ05 Tam kap çizimini gösterir.
ÖÇ06 Çizim için yardımcı malzeme (tel, çizim tarağı, dik ölçer) kullanımını kavrar.
ÖÇ07 Küçük buluntu olarak adlandırılan eserleri analiz eder
ÖÇ08 Küçük eserlerin nasıl çizileceklerini genel hatları ile değerlendirir
ÖÇ09 Tüm öğrenilen çizimleri bilgisayar ortamına aktararak belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çizim malzemelerinin tanıtılıp temin edilmesi (Milimetrik çizim kağıdı, aydınger, 03 çizim kalemi, kumpas, cetvel, çizim tahtası, tel, plasterin) Tanıtım Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
2 Çizim malzemelerinin kullanım şekilleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Çizimi yapılacak parçaların temini ve tanıtılması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Çizimi yapılacak parçalar için çap alma yöntemleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Çizimi yapılacak parçaların duruş şekilleri için çizim tahtası kullanılması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Çizimi yapılacak parçaların cidar ve yüksekliğinin ölçülmesi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Ağız parçası çizimi yapılması Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
9 Farklı formda ağız kenarı çizimleri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Çizimlerin aktarımı için aydınger kullanımı Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Dip parçalarının çizimi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Kulp parçalarının çizimi Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Tam kap çizimine başlangıç Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tam kap çizim aşamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 08:46