Genel Bilgi
Kod | AR256 |
Ad | Antik Çağ Heykel Sanatı II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FİKRET FATİH GÜLŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Batı Anadolu, Hellen ve Ege Adaları Uygarlıklarına ait plastik eserlerin incelenmesi, tarihlenmesi ve yorumlanarak kültürler arası ilişkiler kurulmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Batı Anadolu, Hellen ve Ege Adalarındaki heykel sanatlarını tüm özellikleriyle incelenerek stil ve tipolojik karşılaştırmalarla tarihlendirme ve kültürel ilişkiler kurmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Boardman J. Yunan Heykeli, Arkaik Dönem. (2001) Tekçam T. Arkeoloji Sözlüğü. (2011) Yücetürk T. Eski Yunan Heykel Sanatı. (2015) Şahin M. Arkaik Çağ Heykel Sanatı. (2007) Boysal Y. Arkaik Devir Heykeltraşlığı. (1978) Ateş K. Arkaik-Klasik Çağ Heykel Sanatı Engineri M. Antik Yunan Heykel Sanatı. (2009)
Notlar
Dersin hocasının ders notları ve ders görselleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Dönem heykel sanatında İ.Ö.. 5 ve 4 yüzyıl heykeltraşları ve heykeltraşlık eserleri öğrenilir |
ÖÇ02 | Yüksek Klasik Dönem tapınaklarına ait eserlerin incelenmesini öğretir. |
ÖÇ03 | Yüksek Klasik Dönem sanat eserlerinin karşılaştırmalı olarak tarihlendirilmesi ve tipolojik özelliklerinin ortaya konulmasını sağlar. |
ÖÇ04 | Hellenistik Dönemin ortaya çıkışı ve plastiik sanatlara etkisi yorumlatılmaktadır. |
ÖÇ05 | Hellenistik Dönem plastik sanatların tüm özellikleriyle karşılaştırmalı olarak incelenmesi |
ÖÇ06 | Klasik Dönemle, Hellenistik Dönem arasındaki farklar ve benzerlikler kültürel ilişkileri açıklamak. |
ÖÇ07 | Geç Hellenistik Dönem plastik sanatları ve Roma Dönemi plastik sanatların karşılaştırmasının yapılarak yorumlatılması öğretilir. |
ÖÇ08 | Hellenistik sanat özelliklerine etki eden filozoflar ve heykeltraşların özellikleri öğretilir. |
ÖÇ09 | Roma heykeltraşlığının karakteristiğini ve oluşumuna katkı sağlayan unsurları ortaya koyarak yorumlatabilme kabiliyeti sağlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Athena Parthenon Tapınağının plastik eserlerinin öğretilmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Athena Nike tapınağı ve plastik eserleri anlatılır. | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Erechteheion tapınağı ve Argive heroonu anlatılır | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Bassai Apollon Tapınağı, Epidauros Asklepious Tapınağı'nın öğretilmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Nereidler anıtı anlatılmaktadır | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Timotheus, Kephisodotos, Skopas, Praciteles gibi önemli heykeltraşların eserleri öğretilmektedir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Bryaxis, Leochares, Lysippos gibi önemli heykeltraşların eserleri incelenmektedir | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Klasik Dönem ile Hellenistik dönemler arasındaki farklar, benzerlikler ve karşılaştırmalar yapılılmaktadır | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Hellenistik Dönem kültür tarihi ve Hellenistik heykel sanatının anlatılması, filozofların Hellenistik sanata katkıları | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Halikarnassos Mausoleumu ve Ağlayan Kadınlar Lahdi'nin anlatılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Pergamon Athena Kutsal Alanı sanat eserleri | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Magnesia Artemis Tapınağı eserlerinin incelenmesi | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Galat Heykel Grubu'nun anlatılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Efes Artemis Tapınağı'nın anlatılması | Kitap ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |