AR343 Hititlerde Yerleşim Modelleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR343
Ad Hititlerde Yerleşim Modelleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ELİF GENÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin başlıca merkezlerinde açığa çıkarılan dini ve resmi kamu yapıları ile sivil yapıları hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Hitit Devletinin şehirleri ve yerleşim düzenleri işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Klengel 2002, s.413;

Notlar

van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hitit şehirlerini tanır.
ÖÇ02 Hitit tapınak mimarisini ayırt eder.
ÖÇ03 Hitit saray mimarisini ayırt eder.
ÖÇ04 Hitit mimarisini inceler
ÖÇ05 Hitit mimari inşa tekniğini ayırt eder
ÖÇ06 Hitit savunma sistemini ayırt eder
ÖÇ07 Hitit şehir yerleşmelerini analiz eder.
ÖÇ08 Hitit yerleşim sistemini tasnif eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hitit Siyasi Tarihi Klengel 2002, s.413; van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Boğazköy-Hattuşa Stadeli, tapınak mimarisi ve kutsal alanları Seeher 2002, s.435, 450, 461; Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Boğazköy-Hattuşa kent suru, su yapıları ve tahıl depolama alanları Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ortaköy-Şapinuwa Yerleşim Düzeni Süel-Süel 2012, s.178 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kuşaklı-Şarişşa Yerleşim Düzeni Müller-Karpe 2002, s.470; Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 220 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Alaca Höyük Yerleşim Düzeni Özgüç 2002, s.468; Çınaroğlu-Genç 2004; Çınaroğlu- Çelik 2012, s. 196 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Maşat Höyük Özgüç 1978; Özgüç 2002, s.466 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnandıktepe Özgüç 1988 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hüseyindede Yıldırım 2012, s.228 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eskiyapar ve Boyalı Höyük Yerleşim Düzenleri Sipahi 2012, s.240, 252 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Büklükale Yerleşim Düzeni Matsumura 2012, s.274 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kayalıpınar Yerleşim Düzeni Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 282 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Oymaağaç Höyük Yerleşim Düzeni Czichon 2012, s.298 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Genel Tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2023 10:17