Genel Bilgi
Kod | AR343 |
Ad | Hititlerde Yerleşim Modelleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ELİF GENÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
M.Ö. II. binyılda Anadoluda büyük bir imparatorluk kuran Hitit Devletinin başlıca merkezlerinde açığa çıkarılan dini ve resmi kamu yapıları ile sivil yapıları hakkında detaylı bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hitit Devletinin şehirleri ve yerleşim düzenleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Klengel 2002, s.413;
Notlar
van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hitit şehirlerini tanır. |
ÖÇ02 | Hitit tapınak mimarisini ayırt eder. |
ÖÇ03 | Hitit saray mimarisini ayırt eder. |
ÖÇ04 | Hitit mimarisini inceler |
ÖÇ05 | Hitit mimari inşa tekniğini ayırt eder |
ÖÇ06 | Hitit savunma sistemini ayırt eder |
ÖÇ07 | Hitit şehir yerleşmelerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Hitit yerleşim sistemini tasnif eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hitit Siyasi Tarihi | Klengel 2002, s.413; van den Hout 2012, s.22; Macqueen 2001. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Boğazköy-Hattuşa Stadeli, tapınak mimarisi ve kutsal alanları | Seeher 2002, s.435, 450, 461; Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Boğazköy-Hattuşa kent suru, su yapıları ve tahıl depolama alanları | Seeher 2012, s.314, 338; Schachner 2012, s.150; Mielke 2012, s.136; Shirmer 2002, s.482 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ortaköy-Şapinuwa Yerleşim Düzeni | Süel-Süel 2012, s.178 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kuşaklı-Şarişşa Yerleşim Düzeni | Müller-Karpe 2002, s.470; Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 220 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Alaca Höyük Yerleşim Düzeni | Özgüç 2002, s.468; Çınaroğlu-Genç 2004; Çınaroğlu- Çelik 2012, s. 196 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Maşat Höyük | Özgüç 1978; Özgüç 2002, s.466 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İnandıktepe | Özgüç 1988 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hüseyindede | Yıldırım 2012, s.228 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eskiyapar ve Boyalı Höyük Yerleşim Düzenleri | Sipahi 2012, s.240, 252 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Büklükale Yerleşim Düzeni | Matsumura 2012, s.274 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kayalıpınar Yerleşim Düzeni | Müller-Karpe ve Müller-Karpe 2012, s. 282 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Oymaağaç Höyük Yerleşim Düzeni | Czichon 2012, s.298 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |