Genel Bilgi
Kod | AR462 |
Ad | Kilikya Prehistoryası |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİYE EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BAKİYE EDENS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, ait oldukları üniversitenin de dahil olduğu Adana'yı da içine alan, Antalya'dan Suriye'ye uzanan, Kilikya olarak tanımlanan geniş bölgenin prehistoryasını öğretmek, dersin amacıdır
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Kilikya olarak tanımlı coğrafyada, Pleistosenin en erkenlerinden Holosen boyunca, insan topluluklarının davranış biçimlerini ve ekonomik, sosyal durumlarını, iletişimlerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı.
Kaynaklar
İlgili kaynakça okunsun
Notlar
İlgili kaynakça okunsun
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kilikya prehistoryasına odaklaşmış eski ve güncel çalışmalardan haberdar olur. |
ÖÇ02 | Bölgenin jemorfolojisi ile doğal ve çevresel tarihçesini bilir. |
ÖÇ03 | Kilikya insanının Paleolitik dönem doğal ve çevresel şartlarına adaptasyon sürecinde yarattığı kültürlerini ve kültürel ilişkilerini tanır. |
ÖÇ04 | Avcı-toplayıcılığa dayalı ekonominin, Kilikya Pleistosen topluluklarındaki içeriklerini tanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci, arkeolojideki Epipaleolitik tartışmalarda Kilikya'nın oynadığı rollleri öğrenmiş olur. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, tarım ve hayvancılığın başlangıç ve yayılımında, Kilikya coğrafyasındaki durumları ve etkilerini öğrenmiş olur. |
ÖÇ07 | Kilikya Neolitik topluluklarını ve diğer dönemlere etkilerini, öğrenciler öğrenmiş olur. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, Kalkolitik Kilikya topluluklarının, sosyal ve ekonomik içeriklerini, diğer coğrafyalardaki ayni sürecin toplulukları ile olan ilişkilerini kavramış olur. |
ÖÇ09 | Öğrenciler, dersin zamansal çerçevesi boyunca, Kilikya'daki insan topluluklarının kültürel akışlarında etkin olan olayların neler olduğunu kavramış olur. |
ÖÇ10 | Öğrenciler, erken dönem ticari faaliyetlerde Kilikya'nın kaynaklarının neler oldupunu öğrenmiş olur. |
ÖÇ11 | Öğrenciler, Anadolu ve evrensel anlamda, Prehistorik süreç boyunca insanın sosyal, kültürel ve ekonomik aşamalarında, Kilikya'nın rolünü genel olarak öğrenmiş olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin sunumu, coğrafi ve zamansal boyutları. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Araştırma tarihçesi ve antik yazılı kaynaklar. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Paleolitik Kilikya I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Paleolitik Kilikya II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Kilikya'nın avcı-toplayıcıları. | Kitapta ilgili bölüm okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Derste tutulan notlar gözden geçirilsin-Dönem konuları çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Epipaleolitik hareketlilik ve Kilikya. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Tarım ve hayvancılığın erken durumları | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Neolitik Kilikya'sı I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Neolitik Kilikya'sı II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Kalkolitik Kilikyası I. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Kalkolitik Kilikyası II. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Kilikya'nın Anadolu Prehistoryasındaki önemi. | İlgili kaynakça okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |