AR462 Kilikya Prehistoryası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR462
Ad Kilikya Prehistoryası
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BAKİYE EDENS
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BAKİYE EDENS (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, ait oldukları üniversitenin de dahil olduğu Adana'yı da içine alan, Antalya'dan Suriye'ye uzanan, Kilikya olarak tanımlanan geniş bölgenin prehistoryasını öğretmek, dersin amacıdır

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, Kilikya olarak tanımlı coğrafyada, Pleistosenin en erkenlerinden Holosen boyunca, insan topluluklarının davranış biçimlerini ve ekonomik, sosyal durumlarını, iletişimlerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Beş ve daha fazla öğrenci tarafından seçilmiş olmalı.

Kaynaklar

İlgili kaynakça okunsun

Notlar

İlgili kaynakça okunsun


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kilikya prehistoryasına odaklaşmış eski ve güncel çalışmalardan haberdar olur.
ÖÇ02 Bölgenin jemorfolojisi ile doğal ve çevresel tarihçesini bilir.
ÖÇ03 Kilikya insanının Paleolitik dönem doğal ve çevresel şartlarına adaptasyon sürecinde yarattığı kültürlerini ve kültürel ilişkilerini tanır.
ÖÇ04 Avcı-toplayıcılığa dayalı ekonominin, Kilikya Pleistosen topluluklarındaki içeriklerini tanır.
ÖÇ05 Öğrenci, arkeolojideki Epipaleolitik tartışmalarda Kilikya'nın oynadığı rollleri öğrenmiş olur.
ÖÇ06 Öğrenciler, tarım ve hayvancılığın başlangıç ve yayılımında, Kilikya coğrafyasındaki durumları ve etkilerini öğrenmiş olur.
ÖÇ07 Kilikya Neolitik topluluklarını ve diğer dönemlere etkilerini, öğrenciler öğrenmiş olur.
ÖÇ08 Öğrenciler, Kalkolitik Kilikya topluluklarının, sosyal ve ekonomik içeriklerini, diğer coğrafyalardaki ayni sürecin toplulukları ile olan ilişkilerini kavramış olur.
ÖÇ09 Öğrenciler, dersin zamansal çerçevesi boyunca, Kilikya'daki insan topluluklarının kültürel akışlarında etkin olan olayların neler olduğunu kavramış olur.
ÖÇ10 Öğrenciler, erken dönem ticari faaliyetlerde Kilikya'nın kaynaklarının neler oldupunu öğrenmiş olur.
ÖÇ11 Öğrenciler, Anadolu ve evrensel anlamda, Prehistorik süreç boyunca insanın sosyal, kültürel ve ekonomik aşamalarında, Kilikya'nın rolünü genel olarak öğrenmiş olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin sunumu, coğrafi ve zamansal boyutları. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Araştırma tarihçesi ve antik yazılı kaynaklar. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Bölgenin jemorfolojisi, doğal ve çevresel tarihçesi II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Paleolitik Kilikya I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Paleolitik Kilikya II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Kilikya'nın avcı-toplayıcıları. Kitapta ilgili bölüm okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Derste tutulan notlar gözden geçirilsin-Dönem konuları çalışılsın Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Epipaleolitik hareketlilik ve Kilikya. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Tarım ve hayvancılığın erken durumları İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Neolitik Kilikya'sı I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Neolitik Kilikya'sı II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Kalkolitik Kilikyası I. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Kalkolitik Kilikyası II. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Kilikya'nın Anadolu Prehistoryasındaki önemi. İlgili kaynakça okunsun Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 01:17