HMS488 Tamamlayıcı Tedaviler

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS488
Ad Tamamlayıcı Tedaviler
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Muaz GÜLŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Muaz GÜLŞEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tamamlayıcı tedavilerde hemşirelik konusunda rol ve işlevleri kavratmak

Dersin İçeriği

Tamamlayıcı tedavilerde hemşirelik sürecinin tarihi, bu alandaki temel kavramlar ve uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Tamamlayıcı Uygulamalar

Notlar

Akyolcu N. (Ed.) (2018). Cerrahi Hemşireliği I. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Evrensel etik ilkeler doğrultusunda, bireyin fiziksel, psikolojik ve fizyolojik gereksinimlerini belirleyerek sağlığın yeniden kazandırılması ve güvenliğinin sürdürülmesi için bireyselleştirilmiş, bütüncül ve güvene dayalı bakım uygulamalarını kapsayan eleştirel düşünebilme
ÖÇ02 2) Evrensel etik ilkeler doğrultusunda, bireyin fiziksel, psikolojik ve fizyolojik gereksinimlerini belirlemek
ÖÇ03 3) Evrensel etik ilkeler doğrultusunda, bireyin fiziksel, psikolojik ve fizyolojik gereksinimlerini belirleyerek sağlığın yeniden kazandırmak
ÖÇ04 4) Güvenliğinin sürdürülmesi için bireyselleştirilmiş, bütüncül ve güvene dayalı bakım uygulamalarını kapsayan eleştirel düşünebilme
ÖÇ05 5) Evrensel etik ilkeler doğrultusunda, bireyin fiziksel, psikolojik ve fizyolojik gereksinimlerini belirleyerek sağlığın yeniden kazandırılması ve güvenliğinin sürdürülmesi için bireyselleştirilmiş, bütüncül ve güvene dayalı bakım uygulamalarını kapsayan eleştirel düşünebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tamamlayıcı Tedaviler ve Tarihçesi, Türkiye ve Dünyadaki Durumu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tamamlayıcı Tedaviler Yönetmeliği (2014) Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Sınıflaması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Müzik Terapi Uygulamaları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bitkisel Tedavi ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Aromaterapi Uygulamaları ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Reiki ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Homeopatik Uygulama ve ve Hemşirelik Bakımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Spiritüel Yaklaşım Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Refleksoloji Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Terapotik Dokunma Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 Genel Değerlendirme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Genel Değerlendirme 2 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Genel Değerlendirme 3 Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2023 11:47