HMS490 Yoğun Bakım Hemşireliği

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS490
Ad Yoğun Bakım Hemşireliği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı Açelya TÜRKMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili kanıta dayalı teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

Yoğun bakım hemşireliği uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

oğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı Yoğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı

Notlar

oğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı Yoğun Bakım Hemşireliği Vakalarla Cerrahi Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir.
ÖÇ02 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
ÖÇ03 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ04 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir.
ÖÇ05 Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir.
ÖÇ06 Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
ÖÇ07 Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
ÖÇ08 Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
ÖÇ09 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir.
ÖÇ10 1-Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar.
ÖÇ11 2-Hemşirelikle ilgili kanıta dayalı gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar.
ÖÇ12 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
ÖÇ13 Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
ÖÇ14 Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
ÖÇ15 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır.
ÖÇ16 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, dersin amacı Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Yoğun bakım hemşireliğine giriş Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Yoğun bakımda hemodinamik monitorizasyon Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Yoğun bakımda sıvı elektrolit dengesizliği ve yönetimi Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Yoğun bakımda asit baz dengesizliği ve yönetimi Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (Crush Sendromu, DM, KKY) beslenme Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yoğun bakımda ağrı kontrolü Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yoğun bakımda sedasyon kontrolü Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri Anlatım Tartışma Sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.03.2024 11:11