AB403 Sporda Performans Ölçüm ve Değerlendirme

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB403
Ad Sporda Performans Ölçüm ve Değerlendirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Performansla ilgili kavramları bilme, ölçme ve değerlendirme süreçleri ve kavramlarını bilme, nabız sayımı, tansiyon ölçümünü bilme, temel motorik özelliklerin ölçüm testlerini bilme, vücut kompozisyonunu belirleyebilme

Dersin İçeriği

Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Fizyolojisi Ve Performans Ölçüm Testleri Kemal Tamer, Mehmet Günay, İbrahim Cicioğlu, Erdinç Şıktar

Notlar

Fiziksel Uygunluk Kamil Özer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
ÖÇ02 Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
ÖÇ03 Performans kavramını tanımlar ve örneklendirir.
ÖÇ04 Ölçme ve Değerlendirme kavramlarını bilir ve açıklar. Test uygulama ortamını bilir. Test uygulama sırasına göre istasyonları kurgular ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PERFORMANS KAVRAMI, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GEÇERLİK, GÜVENİRLİK KAVRAMLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 TEST, TEST SEÇİMİ, UYGULAMA PLANI, ORTAMI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 KALP SESLERİ, NABIZ TESPİTİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 KAN BASINCI VE ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 SÜRATİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ESNEKLİĞİN ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 REAKSİYON VE HAREKET ZAMANI FARKI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 BAZAL METEBOLİZMA VE ÖLÇÜLMESİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 MAKSİMAL AEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
14 MAKSİMAL ANAEROBİK GÜÇ VE ÖLÇÜM TESTLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Gösterip Yaptırma
15 PERFORMANS TESTLERİ VE ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 02:35