Genel Bilgi
Kod | MDS406 |
Ad | Metalik Cev. ve Zeng. Yönt. |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere metalik cevherlerin zenginleştirilmesi konusunda genel bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Metalik cevherlerin zenginleştirme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
CEVHER HAZIRLAMA, NECATİ YILDIZ, ISBN: 978-975-96779-1-6, 2007.
Notlar
METALİK CEVHERLERİ ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ DERS NOTLARI, PROF DR OKTAY BAYAT, 2022, YAYINLANMAMIŞ.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | METALİK CEVHERLER HAKKINDA BİLGİ EDİNİR |
ÖÇ02 | TÜRKİYE DE ÖRNEK UYGULAMALAR |
ÖÇ03 | DÜNYA DAKİ ÖRNEK UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE ANALİZ EDER. |
ÖÇ04 | METALLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ EDİNİR. DUNYADAKI KULLANAMI |
ÖÇ05 | METALLERİN FIYAT VE TÜKETİMLERİ KONUSUNDA GELECEK TAHMİNİ YAPAR |
ÖÇ06 | NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ NELERDİR. HAZIRLANMASI. ZENGINLEŞTİRLMESİ |
ÖÇ07 | ARSENİK HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE UZAKLAŞTIRLIMASI KONTROL EDİLİR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | METALIK CEVHER NEDİR | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | KROMİT cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | MANGAN cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | CİVA CEVHERİ cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | ARSENİK cevherleri zenginleştirilmesi | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | ALUMİNYUM cevherleri zenginleştirilmesi | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | BAKIR cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | KURŞUN VE ÇİNKO | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
10 | ALTIN CEVHERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | GÜMÜŞ cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
12 | ANTİMUAN cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
13 | NİKEL CEVHERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | DEMİR CEVHERLERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | N TOPRAK ELEMENTLERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |