SYB142 Etkili Sunum Teknikleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SYB142
Ad Etkili Sunum Teknikleri
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EMRAH YENİLMEZ


Dersin Amacı

İletişimde güzel konuşma sanatı (retorik) ve sunum olgularının kapsamlı şekilde tekrarlamak. Öğrencileri etkili konumsa ve sunum konusunda bilinçlendirmek.

Dersin İçeriği

İletişim kavramının irdelenmesi, Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi, Etkili Sunum kavramının irdelenmesi, İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi, Yazılı iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi, Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi, Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ceylan, F. (2020). Sunum Teknikleri. Bursa Uludağ Üniversitesi Ders Notları.

Notlar

ATAN, A. Etkili sunum hazırlama ve yapma teknikleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenciler Etkili Sunum ve Teknikleri kavramını tam olarak tanımlayabilecek.
ÖÇ02 İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurabilecek.
ÖÇ03 İletişim ve Etkili Sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilecek.
ÖÇ04 İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilecek.
ÖÇ05 Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin, görsel, yazılı basında yer almaları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilecek.
ÖÇ06 İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
ÖÇ07 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemleri öğrenerek yaratıcılığını ön plana çıkaracak tasarımlar yapabilecek.
ÖÇ08 İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki (Halkla İlişkiler ve Reklam) ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
ÖÇ09 Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına (Halkla ilişkiler ve Reklamcılık) uygulayabilecek.
ÖÇ10 Okuduğu, algıladığı ve kavradığı konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve gerekiyorsa değerlendirebilecek.
ÖÇ11 letişime ve tasarıma yönelik çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyerek çalışmalarına uyarlayabilecek.
ÖÇ12 Halkla İlişkiler ve Reklam alanlarında yer alan reklam yazarlığı, müşteri temsilciliği, marka yöneticisi, iletişim stratejisti, iletişim danışmanlığı gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
ÖÇ13 Belli konularda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve buna uygun her türlü çalışmayı gerçekleştirebilecek.
ÖÇ14 Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilecek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 1
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş dersi. Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi. Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
5 İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 Tekrar Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Ara sınav Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
9 Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
10 Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Etkili iletişim ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Kurumlarda liderlerin etkili sunum açısından öneminin belirtilmesi. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Genel tekrar. Sözlü anlatım, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
15 Genel Tekrar Sözlü anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS